betaling psychologisch onderzoek

sam1
Topic Starter

betaling psychologisch onderzoek

#1 , 15 jul 2010 12:23

mijn ex moest van de rechter een psychologisch onderzoek laten doen, nuheb ik mee de kosten moeten betalen (elk de helft). ik begrijp niet eens waarom ik mee moet betalen én kan ik het terugvorderen? aangezien het verslag van de instelling mijn verhaal bevestigt en gelijkgeeft....

groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 15 jul 2010 14:18

Klopt het dat de rechter op uw verzoek een deskundig onderzoek beval?
Zo ja; ben jij het dan niet die deze extra kost genereerde?
Handige documenten voor Personenrecht

sam1
Topic Starter

#3 , 21 jul 2010 11:37

Ja voor de veiligheid van het kind. Uit het onderzoek blijkt ook dat hij idd een gevaar kan zijn voor het kind. Dus is het dan zo logisch dat ik moet betalen? Ik heb gedaan wat ik moest , nietwaar?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jul 2010 12:33

nu heb ik mee de kosten moeten betalen (elk de helft)
Van wie moest u dit?

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 22 jul 2010 01:20

nu heb ik mee de kosten moeten betalen (elk de helft)
Van wie moest u dit?
van wie zijn de kinderen?

Alsof je zelf unilateraal mag belissen om een dure wereldreis (uiteraard om cultuurverijkende doeleinden voor de kinderen) te maken met je kinderen en je ex alles maar moet betalen.

In de eerste plaats lijkt het mij logisch dat je beide ouders (+/-) elk voor de helft moeten betalen om die rechter van informatie te voorzien.
Wat hier door je eventuele eis gevoed zal worden is wrok en daar is geen enkel kind goed mee, maar ja of deze mening hier vrije ruimte zal krijgen (net als Uw mening) is maar de vraag.

Mijn advies, kijk verder dan het (weinige) geld waar je hic and nunc meent aanspraak op te kunnen maken en tracht de band tussen andere ouder en de kinderen zo goed als mogelijk te bewaren en ja, dat is ook voor de veiligheid van Uw kinderen.
Uit het onderzoek blijkt ook dat hij idd een gevaar kan zijn voor het kind.

De psycholoog die hier de diagnoze stelt moet m.i. ook maar (zo snel mogelijk) zorgen voor de remedie, anders is de kans dat het goed spaak loopt in het gebroken gezin veel te groot.

RR

lucgescheiden

#6 , 22 jul 2010 02:35

Uit het onderzoek blijkt ook dat hij idd een gevaar kan zijn voor het kind.
Op basis van de zinsnede "kan zijn" zou ik dergelijke "deskundige" zelfs niet eens betalen.

Mijn inziens jaagt deze "deskundige" met zijn "kan zijn"-diagnose beide ouders nog wat meer tegen elkaar in het harnas. Met andere woorden; deze deskundige drijft met zijn eigen diagnose de kans op dat zijn eigen "kan zijn"-diagnose bewaarheid wordt.
Niet dadelijk de veiligheid van het kind verhogend, nietwaar?

Kan het zijn dat uw ex nu de helft dient te betalen van wat kan zijn gebeurd in uw opdracht? Kan het zijn dat hij zich door het slijk gehaald voelt? Waardoor het kan zijn dat hij zijn helft van deze "kan zijn"-diagnose zal terugvorderen van u? Begrijpelijker?

Stel u de vraag eens; of u bereid bent om dit bedrag nogmaals aan deze deskundige uit te geven, maar nu om uw ex te begeleiden. Opdat deze "gevaar kan zijn" wordt opgelost in een "nooit een gevaar kan zijn".
Handige documenten voor Personenrecht

roderidder
Contacteer: Website

#7 , 22 jul 2010 03:57

Wat doet die "mijne heren" in deze post? Mag dat wat genderneutraler?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 652#p89652" onclick="window.open(this.href);return false;

Moderatie, ja dat moet

sensuur? nee !

gebruikmakend van een zekere machtspositie om vrijheid van posters in te perken en hen verplichten een zekere richting
cfr. "die advies verstrekken dat tegendraads de verzoeken van de poster is worden vriendelijk verzocht rekening te houden met de volgende escalerende schaal van tuchtmaatregelen:"
is gemeen en ongehoord. Pas dat a.u.b. aan!

De mening van ieders zou m.i. net zo belangrijk horen te zijn, het noemt daarom ook een forum. Ja er moeten regels en grenzen zijn zodat het juridischforum een meerwaarde is en blijft, ook voor scheidingskinderen, hun ouders als eenieder die wenst geinformeerd te worden via dit forum. Maar wat ik bovenaan "echtscheiding" lees stemt me droevig en verrast mij overigens daarom vraag op zijn minst verduidelijking. Misschien iets voor het praatcafé?

Als ik het lees, moet ik mij noodgedwongen tegen mijn zoals men het pleegt te noemen "eer en geweten" in handelen, dat kan je als JF niet eisen, ten minste niet zoals het daar geformuleerd staat. Als onderbouw mag men van mij verwachten om de vrede tussen de ouders centraal te stellen waardoor er overigens minder kinderen hun contacten met hun ouder(s) verliezen. Er bestaat grote consensus in wetenschappelijk onderzoek dat als deze vrede tussen de ouders maximaal bewaard wordt dit het minst schadelijk is voor de scheidingkinderen !

Als ik daarvoor niet mag opkomen dan schrap mij maar, dan hoor ik hier simpelweg niet thuis

op de vraag of je het kan terugvorderen? Ja, U kan tegen (zelfs enkel en alleen het gedeelte m.b.t. het betalen van de psycholoog) de uitspraak dat de rechter heeft bepaald dat U de helft moet betalen in beroep gaan. Als er geen andere vorderingen bijkomen gaat de rechter in beroep enkel en alleen nog over die betaling opnieuw oordelen.

RR

ps: is hier iemand die deze workshop gevolgd heeft? http://www.magelaan.be/IPOS/IPOS_uitnod ... talend.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Na zijn voordracht had ik even het voorrecht een kort gesprek te hebben met prof. Dr. Kruk en daar werd gesproken over de gevaarsituatie en ja zijn visie kon ik bijtreden. Het zou kunnen dat in de workshop men daar dieper is op ingegaan. De visie van Kruk is dat de gevaarsituatie altijd of bijna altijd al bestond toen ouders nog samen zijn en geen juridsche strijd voerde over gezag of verblijf van het kind. Kortweg: die handelingen (of juist het gebek daaraan) dat zou ook in de weegschaal moeten liggen en verwees naar hoogleraar kinderpsychiatrie Prof. Gardner waarbij hij kloeg over de juridishe situatie die er vaak op geent is om nog meer conflict te genereren. http://www.f4j.be/doc/pdf/041203_Welzij ... t_kind.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”