Beste leden,
Sedert een drietal jaren ben ik gescheiden en heb ik de regeling van 2 dagen om de veertien dagen.
Mijn ex is bij haar ouders terug gaan inwonen met de kinderen en daar woont ze nu nog.
Alleen stel ik reeds geruime tijd vast dat de kinderen een gebrek aan struktuur krijgen in hun opvoeding en ook op andere vlakken emotioneel ondervoed worden.
Als vader heb ik reeds een advocaat geraadpleegt om het omgangsrecht in co-ouderschap te veranderen , maar volgens hem zijn de rechten van de man beperkt omdat wij ook redelijk ver van elkaar wonen.
De reden is dat de kinderen dan te ver naar school zouden moeten gebracht worden , en in het belang van de kinderen kan dit niet.
Echter, nu wilt mijn ex de school veranderen (lees verder van haar thuis).
Mijn vraag is nu , als ik haar kan overtuigen om de school te kiezen waar wij beiden werken , veranderen dan mijn mogelijkheden om toch naar co-ouderschap te kunnen gaan. Als de school waar we beiden werken wordt gekozen dan is de afstand van mijn thuis tot daar en van haar tot daar kwasi even ver.
Als vader zou ik heel graag meer in de opvoeding willen anticiperen en mijn kinderen toch een emotionele goede basis meegegeven voor later.
Hoe kan ik dit aanpakken. Welke stappen zou ik best ondernemen.......
En welke advocaat in limburg raden jullie aan die mij hier zeker constructief in kan helpen. Het is niet om reclame te maken voor een bepaalde advocaat , maar ik zoek , na teleurstelling op dit vlak, naar iemand die er 100% constructief voor gaat.
Dank bij voorbaat,
Doei