Gedwongen openbare verkoop

fasu
Topic Starter

Gedwongen openbare verkoop

#1 , 10 jul 2010 22:02

Hallo,

Wij hebben net onze (vecht)scheiding achter de rug. De rechter heeft een notaris aangewezen om over te gaan tot een gedwongen openbare verkoop. Hiervoor werd een notaris aangesteld die het verloop hiervan moet regelen.
Ik heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Heeft iemand meer informatie hierover?
Kan mijn ex de woning nog kopen en wat als ik niet akkoord ga met de geboden prijs? ...

Alvast bedankt als iemand me hiermee verder kan helpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 jul 2010 23:49

Hallo,

Wij hebben net onze (vecht)scheiding achter de rug. De rechter heeft een notaris aangewezen om over te gaan tot een gedwongen openbare verkoop. Hiervoor werd een notaris aangesteld die het verloop hiervan moet regelen.
Ik heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Heeft iemand meer informatie hierover?
Kan mijn ex de woning nog kopen en wat als ik niet akkoord ga met de geboden prijs? ...

Uw ex kan uiteraard bieden op de openbare verkoop en bij hoogste bod zal de ex eigenaar worden van de woning.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lucgescheiden

#3 , 11 jul 2010 11:59

notaris gaat eerst alle vermogen in kaart brengen.
vervolgens zal hij kavels samenstellen
en mits akkoord toewijzen

in geheel deze procedure mogen de partijen hun persoonlijk vermogen aantonen
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

j.demoor

#4 , 12 jul 2010 14:13

De gedwongen openbare verkoop geschiedt overeenkomstig art.1211 Gerechtelijk Wetboek.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

lucgescheiden

#5 , 12 jul 2010 15:46

'gedwongen openbare verkoop'

Wanneer de gezinswoning werd geschat door een expert,
ligt de geschatte verkoopwaarde mogelijk hoger dan bij een gedwongen openbare verkoop....

Wat is dan het risico van de gedwongen openbare verkoop te laten doorgaan ipv een preferentiële toewijzing te bekomen?
De verdeling en vereffening valt ten laste van de gemeenschap.... , betreft dit ook de kosten van registratie bij overname (uitkoop) ?

fasu
Topic Starter

#6 , 12 jul 2010 19:04

Hallo,

Uw ex kan uiteraard bieden op de openbare verkoop en bij hoogste bod zal de ex eigenaar worden van de woning.
Ik had zoal een vermoeden. Bedankt voor uw reactie.

fasu
Topic Starter

#7 , 12 jul 2010 19:05

De gedwongen openbare verkoop geschiedt overeenkomstig art.1211 Gerechtelijk Wetboek.

Mercie. Ik zal daar eens gaan kijken.
Bedankt voor de tip :-)

fasu
Topic Starter

#8 , 12 jul 2010 19:10

'gedwongen openbare verkoop'

Wanneer de gezinswoning werd geschat door een expert,
ligt de geschatte verkoopwaarde mogelijk hoger dan bij een gedwongen openbare verkoop....

Wat is dan het risico van de gedwongen openbare verkoop te laten doorgaan ipv een preferentiële toewijzing te bekomen?
De verdeling en vereffening valt ten laste van de gemeenschap.... , betreft dit ook de kosten van registratie bij overname (uitkoop) ?

Tja, de notaris gaat zelf de schatting doen... maar t is een gedwongen openbare verkoop. Ik heb schrik dat beide partijen hier niet goed uit zullen komen...

lucgescheiden

#9 , 14 jul 2010 13:18

Was eerder een algemene vraag
mogelijk kan een antwoord op deze vragen meerdere mensen helpen

Terug naar “Echtscheiding”