hey allemaal!
ik en mijn vriend gaan uiteen. omdat hij iemand anders heeft. de woning waarin we wonen is van zijn ouders, dus ik moet de woning verlaten. we hebben 2 kinderen van 7 en 5j, de oudste is autistisch.
het is logisch dat ik zo snel mogelijk vertrek, maar hoeveel tijd krijg ik hier wettelijk voor? hij zegt wel dat ik alle tijd krijg, maar je weet maar nooit hoe een gedacht kan veranderen.
nu vroeg ik me ook af wat de regeling treft ivm de kinderen. we komen overeen dat we hierbij elkaar gaan helpen. ik werk parttime en moet ik eens 3d na elkaar werken, is het logisch dat de kinderen naar daar gaan, moet hij eens veel werken, komen ze bij mij. we gaan hierover niet moeilijk doen. mag dit als je het onderling zo kan regelen?
ook vroeg ik me af hoe we dan de allimentatie moeten bekijken. ik ben bereid in te staan voor alle kosten, behalve als er schoolboeken moeten aangekocht worden, ziekenhuiskosten of kosten ivm ons autistisch zoontje. maar wat is een normaal bedrag? zijn loon ligt ts 2000 en 2500 euro, het mijne een pak lager 1000euro. kinderbijslag mag ik houden.
het is allemaal zo moeilijk. met de scheiding heb ik me neergelegd, maar het zijn gewoon al die bijkomende formaliteiten. we gaan gelukkig alles onderling regelen.
groetjes!