verzoekschrift omgangsrecht

bene
Topic Starter
Berichten: 21

verzoekschrift omgangsrecht

#1 , 24 jun 2010 11:42

Ik legde gisteren een verzoekschrift neer bij de jeugdrechter aangaande omgangsrecht met ons dochtertje.
Mijn vraag is nu: wat gaat er nu gebeuren?Ik vermoed NIETS tot de maand september; gezien het gerechtelijk verlof?Maar wat gaat er dan gebeuren in september?Krijg ik een gerechtsbrief per aangetekend schrijven of krijg ik een brief van een gerechtsdeurwaarder?
Hoeveel keren zou ik naar de jeugdrechtbank moeten gaan en wat als mijn vraag om ons dochtertje terug te mogen zien, niet wordt ingewilligd???
Welke stappen kan ik dan nog ondernemen om ons dochtertje toch te mogen zien?
B

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 24 jun 2010 18:17

Er zijn twee pistes 1- via jrb op verzoekschrift en 2 - bij klachtneerlegging politie wegens weigering omgangsrecht dit is een strafbaar feit. U bent slachtoffer en kan dan bepaalde vragen stellen en opsporingsdaden vragen aan procureur.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 26 jun 2010 09:28

“Art.1034sexies.Nadat, in voorkomend geval, de rolrechten zijn betaald, worden de partijen door de griffier bij gerechtsbrief opgeroepen om te verschijnen op de zitting die de rechter bepaalt. Bij de oproeping wordt een afschrift van het verzoekschrift gevoegd.”(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

Vanaf dan geldt de algemene ‘Behandeling en berechting van de vordering’ uit art.731 en volgende Ger.W.

Indien uw verzoek wordt afgewezen dan kan u toepassing maken van : “Art.1050.In alle zaken kan hoger beroep worden ingesteld zodra het vonnis is uitgesproken, zelfs al is dit een beslissing alvorens recht te doen of een verstekvonnis.”(Ger.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”