Uiterste datum /uur van besluiten?

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

Uiterste datum /uur van besluiten?

#1 , 23 mar 2010 01:33

Aan allen die me kan helpen,

Wat is de uiterste datum,of uur vooraleer we naar de rechter moeten? ( jeugdrechter)
Ik heb vandaag om 16h 33 de besluiten ontvangen via mail van de advocaat van m'n ex. Morgen om 10h 30 is de zitting.
Daar ik echter geen advocaat heb,vraag ik me af of deze termijn wel gerespecteerd werd?
Hoe kan ik in die korte tijd nu mijn advocaat raadplegen?


Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mar 2010 14:04

Als er geen termijnen vastgelegd werden door de rechter is er geen vaste termijn. Eventueel kunnen conclusies uit de debatten geweerd worden als er sprake is van deloyale procesvoering.

scorpioen

Simpsons
Berichten: 1

#3 , 23 mar 2010 21:08

vrees dat je niets kan doen. Ook mijn ex zijn advocaat bezorgt besluiten enkele uren voor de zaak wat dan steeds tot uitstel leidt...

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 24 mar 2010 10:26

“Art.735....§ 3. In de zaken bedoeld in de §§ 1 en 2(=zaken waarvoor slechts korte debatten nodig zijn), kan het vonnis worden gewezen zelfs indien er geen conclusies zijn neergelegd. Wanneer de partijen conclusies nemen, moeten zij die overhandigen aan de rechter, die ze voor gezien tekent...Art.747...Afhankelijk van de datum van de pleitzitting...bepaalt de rechter het aantal conclusies en de uiterste datum waarop de conclusies ter griffie moeten worden neergelegd en toegezonden aan de andere partij...”(Gerechtelijk Wetboek).

Onderzoek dus vooraf of het om een zaak gaat waarvoor slechts korte debatten nodig zijn. Is dit niet het geval onderzoek dan de datum waarop de conclusies moeten toegezonden aan de andere partij krachtens rechterlijke beslissing.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

#5 , 17 jun 2010 10:07

Dus volgende week dinsdag moet ik terug naar de jeugdrechter.
Ben er 200 % zeker van dat m'n ex zijn advocaat haar" besluiten" mij zal mailen na 17h maandagavond.
Ikzelf ben zinnens om er een antwoord per mail op te geven en ik zou dit in m'n eigen woorden willen doen.(Ik ben die advocaten taal niet machtig)
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn " besluiten" op een wettige manier bij de rechter komen?
Dus m'n ex en de rechter zullen identiek dezelfde documenten ontvangen.

Alvast bedankt.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jun 2010 11:48

Als er geen conclusiestermijnen bepaald werden en u geen procesmisbruik begaat, kan u de conclusie ter zitting aan de rechter overhandigen, na ze voorafgaandelijk aan de advocaat van de tegenpartij te hebben overgemaakt.

Terug naar “Echtscheiding”