vraag naar alimentatieverhoging

verhelst
Topic Starter
Berichten: 1

vraag naar alimentatieverhoging

#1 , 14 jun 2010 21:29

Ik betaal voor mijn 3 kinderen bijna 700 EUR/maand. Ze zijn om de 2 weken in het wknd bij mij + helft van alle vakanties. Alle extra's zoals kampen, dokters etc. vraagt mijn ex om te delen ( en doe ik) , ook al staat dat niet in het vonnis. Daarenboven vraagt mijn ex herhaaldelijk bij de vrederechter verhoging van het alimentatiegeld aan; ook al stond er ook in het vonnis dat enkel geïndexeerd zou worden. Ze vraagt een bepaald bedrag en weet dat ze uiteindelijk de helft van de gevraagde verhoging krijgt toegestaan. Ze heeft een mooi inkomen, wat ze ook toegeeft, gaat 2 keer per jaar op reis, koopt een nieuwe auto, de kinderen hebben niets tekort maar zeker niets teveel ook, ze krijgen weinig kleren, en alleen maar goedkope spullen... Mijn financiële situatie is erg slecht, door heel veel pech in het verleden ( alles toegegeven bij de scheiding, dubieuse klanten, ziekte, etc..). Zij weet dat heel goed, doch speelt het tegen de vrederechter telkens emotioneel uit ( zelfs onze priester noemde haar ooit een "tang"). Nu wil ze opnieuw verhoging omdat de oudste zoon gaat studeren. Ik kan écht niet meer, heb deurwaarders over de vloer, heel veel schulden af te betalen, etc. Hoe kan ik de rechter duidelijk maken dat ik écht niet meer méér kan, hoe graag ik het ook zou willen voor de kinderen. ik werk keihard en zie een klein beetje licht aan het eind van de tunnel maar niet op die manier.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chris2
Berichten: 6

#2 , 15 jun 2010 11:21

bij mijn weten kan enkel alimentatie verhoging aangevraagd worden (via gerecht!) als ze wijzigen van studie..bvb van kleuterschool naar lagere school...van lagere school naar middelbare school...enz...en tussendoor niet...
en is het niet mogelijk dat jij om een herziening vraagt van uw inkomens???

chris2
Berichten: 6

#3 , 15 jun 2010 11:21

en al die tussendoortjes zou ik niet betalen hoor! als dat niet in het vonnis staat!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”