Ik ben een vrouw van 39 jaar dat terminale leverkanker heeft . Ik had een aantaal vrienden die mij steunen in deze moeilijke periode ( had maar 6 maanden overlevingstijd gekregen maar ben er ondertussen wel al een jaar maar mijn toestand gaat steeds beetje bij beetje achteruit )
Bij die vrienden is was een echtgenoot van een vriendin die verliefd is geworden op mij , ze hadden geen goede realtie en we kennen elkaar al 20 jaar en er is steeds een speciale band geweest tss ons . Waarmee ik zeker niet goedkeur wat er tss ons is .
HIj is zelfstandige , zijn echtgenot weerkt hoofdzakelijk in het zwart , strijken en kuisen waarmee ze ongeveer 800 € per maand heeft , zij heeft nooit echt officieel willen gaan werken . Zij staat ook ingeschreven als meewerkende echtgenoot bij hem maar dit is beperkt tot max5 uur per week dat ze meewerkt .
Nu zijn we er voor uitgekomen dat we elkaar graag zien en verder willen met elkaar . Het huis is van hem , ( gekregen van zijn zussen en broers , ouders zijn vroeg gestorven )
de lening van 150.000 € voor de verbouwingen staat op de twee namen . Maar daar zij nooit officieel gewerkt heeft ( het zwart geld was voor haar !! ) heeft zijn ook nooit mee betaald voor de lening .
Hij stelt haar nu voor om werk officieel te gan zoeken , voor die 5 u per week wil hij har 500 € per maand geven , ze mag gans de inboedel hebben , hij blijft haar auto betalen , verzekering , tax tot de auto afbetaald is ( dwz per maand 600 € per maand ) , haar gsm abonnement 85 € , kindergeld krijgt ze volledig . En daar kan ze gerust haar strijk werk nog doen . Ale ja als je alles bij elkaar telt denkt ik toch wel dat hij veel voor haar wil doen .
Maar ze wil daarop nogmaals allimentatie geld .
Nu is mijn vraag kan dat zomaar dat iemand zomaar beslist dat hij niet WIL gaan werken en dat de echgenoot hier moet voor opdraaien ???
Probleem is ook doordat ze geen officieel loon heeft zou hij borg moeten staan voor haar nieuw huis , en dat wil ik niet !!
We weten echt geen raad meer . Ze zijn getrouwd zonder contract , kan zei zomaar in zijn huis blijven wonen ????
Kan iemand ons hier mee helpen we weten het nieet meer
Alvast bedankt
Isabelle