Korte schets van de situatie:
Ik en mijn ex hebben gemeenschappelijke schuld, autolening, huislening, gemeenschappelijke rekening...
Door dat we uiteen gegaan zijn (lees zat op een ander) is de auto als het huis verkocht met schuld.
Ik betaal mooi maandelijks alles af, heb geen enkele achtergestalde rekening, breng brood op tafel, werk 6 op 7, stel mijn kindjes op de eerste plaats, ...
Mijn ex betaalde niets, maakte zelf nog heel veel schulden bij en zit nu in schuldbemiddeling. Doet maar op, komt zijn kindjes niet halen en gaat int zwart bijwerken.
Nu is de uitspraak er gekomen van zijn schuldbemiddeling. Hij dient 5%!!! te betalen en de rest word kwijt gescholden... Ongelooflijk! Dit houdt in dat ik dus 95% kan betalen. Ik wist niet waar ik moest kruipen toen ik dit hoorde! Een hard werkende persoon die alles volgens het boekje doet zo afstraffen en nietsnutten belonen en de boodschap geven "doe zo verder!"
Nu weet ik niet of ik hier iets aan kan doen? Zijn schuldbemiddelaar heeft mij nooit op de hoogte gebracht! Kan dit zomaar?
Ik ben op 30 weken zwangerschap in het ziekenhuis beland door mijn ex (slagen en verwondingen) 1 maand gehospitaliseerd geweest. Gelukkig is dat het punt geweest waardoor ik inzag in wat voor omstandigheden ik leefde... Maar ik zat achteraf met 2 kleine kindjes en een berg schuld. Ik hoopte om nog ooit iets terug te zien van het grote ziekenhuisbedrag dat ik er nog eens bovenop kreeg. Nu vertellen ze mij dat ik kan proberen maar iemand in schuldbemiddeling toch niet kan opdraaien voor deze kosten, dus dat ik geen moeite moet doen...
IK ben mijn leven aan het opbouwen voor mij en de kindjes en elke keer opnieuw komt er een slag bij...
Waarom? waarom moet ik nu weer opdraaien voor zijn daden...
Ik ben akkoord dat ik van alles de helft moet betalen, het is ook mijn fout dat ik de leningen mee getekend heb. (niet dat ik veel keus had..)
Sorry voor mijn warige verhaal Ik weet even niet meer wat ik moet doen...
Ik heb ooit aanvraag gedaan bij schuldbemiddeling maar omdat ik te goed mijn rekeningen betaal werd ik niet aanvaard. Ik kon het volgens hun wel alleen. En dat doe ik ook. Ik ben het zelfs al gewend en ging ervan uit dat ik wel de volledige som ging moeten betalen omdat mijn ex niets betaalds.
Maar wat bij mij de slag is is dat hij nu hij in schuldenbemiddeling zit er nog maar met die 5% vanaf komt en ze het normaal vinden dat de partij die alles altijd op tijd betaald moet opdraaien voor de andere partij die geen moeite doet en ervoor beloond word...
We zijn nooit wettelijk samen geweest, wel samen huis gekocht, kindjes gekregen en een auto.
Nu zeggen ze dat hij de volledige schuld heeft opgenomen in zijn schuldbemiddeling. Wat inhoudt dat ik volgens vrienden enkel de helft moet betalen van wat er betaald word door mijn ex.
Omdat zowel mijn als zijn deel in de schuldenregeling zit.(waarvan ik niet op de hoogte ben gebracht)Hij zou deze schulden overgenomen hebben om zijn schuldenlast groter te maken voor grotere kwijtschelding na 7 jaar.
En omdat ik al meer dan de helft hiervan betaald heb, ik kwijtgescholden moet worden van de resterende schuld. Zodat we effectief evenveel hebben afbetaald aan deze schuld.
Klopt het dat ik van de schuld kan afgeschreven worden omdat hij deze volledig in zijn schuldbemiddeling heeft laten opnemen?
ALvast hartelijk bedankt! en sorry voor het lang en moeilijk verhaal!
Groetjes