Ik zit in collectieve schuldbemiddeling met een advocaat. Mijn kindergeld en alimentatie mag ik rechtstreeks onvangen. Nu is het vonnis van het alimentatie al van 2002. Ik ontvang sinds dec 2001 93€ voor mijn dochter. Ondertussen is mijn situatie helemaal veranderd.
Mijn dochter is van 2000 en ik ontvang 93€ alimentatie. Mijn zoontje is 6 en met zijn papa is er co-ouderschap (2008) en krijg ik de helft van het kindergeld. Het is sinds ik weg ben bij de papa van mijn zoon dat ik collectieve heb, ben dan ook zo dom geweest om te gaan lenen voor zijn schulden om van de deurwaarders af te zijn. Ik heb een nieuwe vriend en we gaan binnen een maand samen wonen. Hij heeft een inkomen, ik zit momenteel zonder werk(start sept 2010 cursus vdab). Ik krijg een leefloon van 1000€, 93€ alimentatie, 154€ kindergeld. Kan ik op basis van deze situatie een hoger alimentatie gaan vragen. Mijn dochter heeft enkel alimentatie en alle kosten daarbuiten draag ik alleen. Wat mijn ex meer dan normaal vind. Hij vind dat hij meer als genoeg betaald voor haar. Hij huurt aan een prijsje het appartement van zijn opa en heeft zo'n netto inkomen van 2600€.