#1 , 07 mei 2010 13:26
Ik ben getrouwd met een man die regelmatig naar buitenland werken (1 maand weg en 1 maand thuis) met drie kinderen. Hij heeft wel een mooi job en veel verdient. Na 16 jaar wil hij mij scheiden omdat hij wil graag vrijheid krijgen. Ik heb ontdekt dat hij de hele tijd betaald van dating site en elke keer dat ik hem wil spreken gaat hij direct boos. Hij heeft ook een plan gemaakt om 2 weken op reis en nog erbij te zeggen om te weten of wil hij of niet meer blijven bij mij. Maandelijk krijg ik 1500 euro van hem, he wil dat ik thuis blijft voor de kinderen. Hij heeft loon meer dan 18000 euro/maand en soms double . Hij wil mij blijven betalen voor het geld dat hij mij geeft elke maand maar ik vind het te weinig want ik heb ook 3 kinderen. Hij belooft wel dat hij gaat alles betalen maar ik vertrouw het niet want hij is al bezig via dating site dat wij nog samen zijn hoe meer dat hij allen nu in zijn appartement. Ik wil niet met hem scheiden want ik hou te veel van hem maar ik kan niks aandoen.Volgens de wet hier in België ( ik kom uit van Asiatische aankomst) krijg ik niet meer dan 1/3. Ik vraag het aan mijn man om delen door 3 zijn loon ( 1/3 voor hem, 1/3 voor mij en 1/3 voor ons kinderen) maar hij wil dat niet. Hij heeft het gewerkt zegt hij. Ik ben akkoord dat hij heeft gewerkt maar ik heb ook gewerkt voor de kinderen te opvoeden, huiswerk en zoals ook zijn secretaresse om alles te doen voor hem. Ons kinderen hebben altijd mooi resultaten van school gehad maar nu begint het naar beneden want hun vader niet meer bij ons. Ze willen veel bij hun vader om hem geen tijd te geven voor een andere lief te hebben. Doet maar pijn dat ze gaan naar hun vader slapen maar ik kan ook niet zien dat ze veel verdriet ook krijgen vanwege dat ik hen verbieden daarom laat ik hen gewoon bij hun vader slapen. Hij is niet veel bij ons en nog wil hij nog een appartement wonen. Mijn kinderen worden bekend vanwege dat ik hen sinds klein bezig gehouden van extra activiteiten zoals turnen, piano, gitaar, zang les, dictie, dansles. Hij denkt dat niet aan dat ik ook bezig voor ons kinderen. We hebben ook onroerend goed in mijn land en hier een huis maar nog lening moet betaald worden. Hij heeft mij aanbod gegeven dat ik mag van alles van mijn land krijgen en voor hem, het huis hier en alle beleggingen . Ik ben niet akkoord want hier is meer waarde dan bij ons land. Wat dan met mij gebeuren en van de kinderen als is er iets met hem gebeurd en hij kan niet meer werken? Ik denk ook de toekomst van ons kinderen. Ze moeten nog studeren! En wat als ons geld dat hebben wij opgebouwd samen gaat gewoon weg? Ik weet niet meer wat is in de hoofd van mijn man. Kunnen jullie mij een raad geven wat moet ik doen? We zijn getrouwd zonder contract.