Er is sinds heel korte een nieuw wet over het onderhoudsgeld die interessant is en die een 'objectieve berekening beoogt'.
Nogal complex om uit leggen (goede uitleg op
www.elfri.be), maar het komt er op neer, dat je op basis van de twee inkomsten naast elkaar, een onderhoudsgeld kunt berekenen dat dan eventueel moet betaald worden.
Natuurlijk moet dit voor een rechtbank gebeuren, of je kunt het onderling in akkoord bekomen (vermoed van niet, in uw geval). Je hebt ook de software van Tremmery (toevallig de advocaat van mijn echtgenote zelf die 900 EUR bekwam van mij en volgens zijn eigen software moet zij meer dan 300 EUR betalen aan mij, zo zie je maar dat theorie en werkelijkheid heel bizar kunnen zijn), maar je hebt ook de software van de gezinsbond, en daarachter zit ook een stuk van de methode Renard.
Welke rechtbank bevoegd is, hangt af van het type echtscheiding waarin jullie zitten. Rechtbank in Kort Geding is tijdens de procedure bevoegd, en kan het bedrag wijzigen als er aanzienlijke gewijzigde omstandigheden zijn (passen ze minder en minder toe). Maar ook vrederechter kan bevoegd zijn en zoals je stelt, ook de jeugdrechter kan tussenkomen (tot een eind geleden zelfs bij voorkeur op kortgeding, maar nu is het weer omgekeerd).
Laat mij weten of je in een EOT, EOO zit, of een niet huwelijksrelatie hebt enzomeer, want aan de hand van de gegevens hier, kan ik niet zo oordelen. Heb je ook geen advocaat (of een pro deo, want als je onderhoudsgeld wil, vermoed ik dat je financiële toestand niet rooskleurig is)?
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als u het niet doet, doe ik het wel.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
Als je van je eigen vrouw niet tevreden bent, waarom zou zij dan tevreden moeten zijn met haar man?