Mijn vriend heeft te echtelijke woonst verlaten , woon nu bij officieel bij mij en heeft de echtscheidingprocedure gestart via advocaat . Zijn vrouw is voor géén enkele reden vatbaar en is niet van plan om zelf een advocaat te raadplegen ( zij weet alles beter ) Mijn vriend is bereid om haar nog twee jaar in de echtelijke woonst te laten wonen , zodat zijn kinderen die momenteel nog studeren en op kot zitten in het week-end bij hun moeder te kunnen komen . Ze zijn gehuwd onder het wettelijk stelsel , maar de aankoop van de woonst is grotendeels betaald door mijn vriend , o.a door de verkoop van zijn vorig huis ( opgenomen in het huwelijkscontract en terug te vorderen na echtscheiding ) . Nu zegt zijn vrouw dat ze het recht heeft om zeker nog 5 jaar in het huis te mogen wonen en het niet mag verkocht worden .
Nu vraag ik mij af of het niet beter is om de woning direct te verkopen of toch de termijn van 2 jaar te laten opnemen in een overeenkomst . Ik heb mijn eigen huis en twee kinderen , maar indien er mij iets overkomt staat hij op straat ials zij daar mag blijven .