Beste
Na mijn echtscheiding van 9 jaar geleden is het spijtig genoeg nog steeds Koude Oorlog tussen mijn ex-vrouw en mijzelf. Ik kan onmogelijk een gesprek met haar aangaan daar zij zichzelf steeds ofwel in een agressieve houding zet, ofwel in een houding vol zelfmedelijden. Een neutraal gesprek is onmogelijk.
Ik betaal maandelijks steeds 100€ alimentatie voor mijn kinderen. Niet veel, ik weet het, maar wij kopen elks apart kledij en schoenen voor de kinderen daar mijn huidige vrouw en mijn ex-vrouw een uiteenlopende smaak hebben.
Mijn dochter moet momenteel een beugel dragen. Ik betaal al 9 jaar een tandplan af voor mijn kinderen van DKV. Mijn ex-vrouw heeft hier nooit in willen bijdragen. Dit bedrag is nooit van de kindrekening gegaan. Ik heb van DKV al een bedrag terugbetaald gekregen inzake orthodontie, maar mijn ex-vrouw stort niets op de kindrekening van het bedrag dat de mutualiteit hiervoor uitbetaald aan haar. Ik redeneer daar ik alimentatie betaal, ik dus ook bijdraag voor de mutualiteitskosten van mijn kinderen; en dat dus mijn kinderen recht hebben op dit bedrag op de gezamenlijke kindrekening.
Mijn ex-vrouw heeft ook zonder mijn zeggenschap een hospitalisatieverzekering afgesloten waar ik niets van heb ontvangen qua documentatie. Mijn vraag aan haar hierover blijft onbeantwoord. Dit bedrag van 20,62€ is wel van de gezamenlijke kindrekening af gegaan.
Zou er iemand mij advies kunnen geven wat ik hiermee moet doen?
Mijn ex en ik hebben een EOT waar afspraken in staan gedocumenteerd.