Omgangsregeling per direct stopgezet

Anno2025
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Omgangsregeling per direct stopgezet

#1 , 27 apr 2025 15:02

Beste,

Ik heb al een geruime 5 jaar een week/week regeling vastgelegd in een vonnis.

Er is een moeilijke communicatie.

25 april krijg ik een mail van moeder waarin staat dat de omgangsregeling per direct word stopgezet dat dit zo is beslist in het belang en veiligheid van de kinderen, ik ben naar school gegaan om de kinderen op te halen maar eerst met de schooldirecteur gepraat. De kinderen waren al reeds opgehaald in de middag door moeder en er zou een aanklacht zijn ingediend maar verder heeft de school geen documenten ontvangen dat mijn rechten als ouder word opgeschort.

Tot op vandaag heb ik geen enkele gerechtelijk document mogen ontvangen of is er een wijziging van de vonnis.

Ik vermoed dat ik binnenkort zal worden verhoord in categorie 3, waar ik mijn volledige meedewerking zal verlenen.

Mijn vragen zijn

1) mag men bij een aanklacht zomaar mijn omgangsregeling opschorten zonder dat een gerecht is tussengekomen?
2) heeft moeder het recht zonder officieel documenten mijn contact met de kinderen te ontzeggen?
3) zijn er instellingen buiten het gerecht die een vonnis teniet kunnen doen?
4) mag ik de kinderen ophalen totdat het onderzoek teneinde loopt?

Ik ben er vrijwel zeker van mijn onschuld nooit heb ik de kinderen pijn gedaan in de afgelopen 5 jaar, zijn er ook nooit incidenten geweest!

Franciscus

#2 , 27 apr 2025 15:06

Gezien uw ex-partner zich niet heeft gehouden aan vonnis kan u bij de politie aangifte doen van die feiten.
( is beletten van uitoefenen ouderlijke rechten / parentale ontvoering)
Ga direct dus vandaag nog aangifte doen bij uw lokale politie.
Normaal zal er wel een bureau per zone open zijn of anders komt er een ploeg ter plaatse.

U kan ook aangifte doen in politiezone waar ex woont. Kan beter zijn want daar heeft ex de aangifte moeten doen.
Hoe oud zijn de kinderen?
Vonnis meenemen

Anno2025
Topic Starter

#3 , 27 apr 2025 15:12

Gezien uw ex-partner zich niet heeft gehouden aan vonnis kan u bij de politie aangifte doen van die feiten.
( is beletten van uitoefenen ouderlijke rechten / parentale ontvoering)
Ga direct dus vandaag nog aangifte doen bij uw lokale politie.
Normaal zal er wel een bureau per zone open zijn of anders komt er een ploeg ter plaatse.

U kan ook aangifte doen in politiezone waar ex woont. Kan beter zijn want daar heeft ex de aangifte moeten doen.
Hoe oud zijn de kinderen?
Vonnis meenemen
De kinderen zijn 6 en 9 jaar oud, ik heb onmiddellijk aangifte gedaan maar moest een afspraak maken in de regio waar ik woonde. Het gebeurt alle dagen zeiden ze.

Maandag moet ik gaan voor een klachtneerlegging.

Maar kan dit zomaar na een aanklacht? Ik dacht altijd dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen!

Reclame

Franciscus

#4 , 27 apr 2025 15:18

Neen, iedereen mag zomaar aangifte doen ( klachtmisdrijven zijn er bijna niet meer nog 3 geloof ik en ja dus
bepaalde gevallen van smaad (artt. 275 en 277 Sw)
laster en eerroof (art. 450 Sw)
bepaalde gevallen van kraken (art. 442/1 Sw)

Ik versta niet dat men u bij de politie daarvoor wandelen stuur.
Is een dringende zaak.... later gaat men dan zeggen ... ja maar edelachtbare mijn ex- echtgenoot is pas later aangifte gaan doen ...zo weinig is hij geïnteresseerd .

Het is niet aan die inspecteur of zelfs aan een officier om u hiervoor door te sturen.
Stel dat het effectief een parentale ontvoering is.... kot zou te klein zijn.

Laat dus zeker in uw verklaring opnemen dat u op dag X om uur Y in zone A aangifte wilde doen en dat men dit niet wilde opnemen.
in uw bewoording

Anno2025
Topic Starter

#5 , 27 apr 2025 15:23

Neen, iedereen mag zomaar aangifte doen ( klachtmisdrijven zijn er bijna niet meer nog 3 geloof ik en ja dus
bepaalde gevallen van smaad (artt. 275 en 277 Sw)
laster en eerroof (art. 450 Sw)
bepaalde gevallen van kraken (art. 442/1 Sw)

Ik versta niet dat men u bij de politie daarvoor wandelen stuur.
Is een dringende zaak.... later gaat men dan zeggen ... ja maar edelachtbare mijn ex- echtgenoot is pas later aangifte gaan doen ...zo weinig is hij geïnteresseerd .

Het is niet aan die inspecteur of zelfs aan een officier om u hiervoor door te sturen.
Stel dat het effectief een parentale ontvoering is.... kot zou te klein zijn.

Laat dus zeker in uw verklaring opnemen dat u op dag X om uur Y in zone A aangifte wilde doen en dat men dit niet wilde opnemen.
in uw bewoording
Zal ik zeker doen, ik ben er echt kapot van.

Ik ben van mening dat enkel een familierechtbank een omgangsregeling kon opschorten.

Franciscus

#6 , 27 apr 2025 15:30

Niet bij hoogdringendheid kan PDK een beslissing nemen
Gezien minderjarigen bij betrokken is ook steeds het OM aanwezig ter zitting.

Anno2025
Topic Starter

#7 , 27 apr 2025 16:58

Niet bij hoogdringendheid kan PDK een beslissing nemen
Gezien minderjarigen bij betrokken is ook steeds het OM aanwezig ter zitting.
Maar aan de hand van welke bewijzen?

En stel dat OM en PDK zou betrokken zijn waarom is het dan moeder die mij daarvoor mailt... is alsof ze mij uitlacht want ze eindigt met bedankt voor uw begrip, gelieve geen contact te zoeken met de kinderen en mij etc...

Ik ben natuurlijk overstuurd, want kinderen zijn niet in gevaar... dus kan ik mij niet inbeelden van wat ik word beschuldigd

Bij dergelijke hoogdringendheid zou het toch PDK of het OM moeten zijn die mij daarvan op de hoogte brengt? Zelfs mij advocaat weet hier niets van en de advocaat van moeder stuurt niks.

2023 had ze ook misbruik gemaakt van de blijvende saisine met daarin beschuldigingen van Kindermishandeling, familierechter heeft haar dan een uitbrander gegeven en de zaak ongegrond verklaard.

Nu doet ze het op deze manier... ik ben stomverbaasd.

Franciscus

#8 , 27 apr 2025 17:08

1) Zou dus kunnen zijn dat haar advocaat een zaak gestart heeft voor herziening en dat u binnen enkele dagen een dagvaarding krijgt. Dus er is in feite geen (strafbare) vaststelling of feiten.
Maar dat zegt u ex natuurlijk niet.

2) Zij heeft zelf dat verhaal vertelt zonder dat er al iets gebeurd is ... en wacht nu op uw reactie .. U holt nu achter feiten en bent nu constant in de verdediging .
Daarom dat ik schreef om aangifte te doen bij lokale politie zone waar ex woont.
Politie moet u daar niet doorsturen. Vraag aan die ambtenaar zijn naam en graad - bij weigering vraag de officier te spreken (kan een hoofdinspecteur zijn en in grote zones zal er wel een commissaris die permanentie heeft).
Desnoods belt u de 101 op en doe daar uw verhaal daar worden alle gesprekken opgenomen.

In uw andere topic zal de reden van handelen staan van uw ex partner.
Zij wil direct opname ... u blijkbaar eerst psycholoog.
Hebt u zelf al eens contact genomen met de organisatie vermeld in uw ander topic?
Is kind misschien al opgenomen???
Zulke zaken moeten toch samen beslist worden.

Anno2025
Topic Starter

#9 , 27 apr 2025 17:44

1) Zou dus kunnen zijn dat haar advocaat een zaak gestart heeft voor herziening en dat u binnen enkele dagen een dagvaarding krijgt. Dus er is in feite geen (strafbare) vaststelling of feiten.
Maar dat zegt u ex natuurlijk niet.

2) Zij heeft zelf dat verhaal vertelt zonder dat er al iets gebeurd is ... en wacht nu op uw reactie .. U holt nu achter feiten en bent nu constant in de verdediging .
Daarom dat ik schreef om aangifte te doen bij lokale politie zone waar ex woont.
Politie moet u daar niet doorsturen. Vraag aan die ambtenaar zijn naam en graad - bij weigering vraag de officier te spreken (kan een hoofdinspecteur zijn en in grote zones zal er wel een commissaris die permanentie heeft).
Desnoods belt u de 101 op en doe daar uw verhaal daar worden alle gesprekken opgenomen.

In uw andere topic zal de reden van handelen staan van uw ex partner.
Zij wil direct opname ... u blijkbaar eerst psycholoog.
Hebt u zelf al eens contact genomen met de organisatie vermeld in uw ander topic?
Is kind misschien al opgenomen???
Zulke zaken moeten toch samen beslist worden.
Dat is inderdaad een twistpunt, ze had alles achter mijn rug om geregeld. Zoon moet hulp krijgen.

De reden waarom ik een aanklacht vermoed is omdat de schooldirecteur dat ook stelt en gezegd is geweest door moeder.

Dat is de communicatie tussen mij, moeder vraagt niet maar probeert te domineren en krijgt ze haar zin niet dan krijg ik z'n heibel

Anno2025
Topic Starter

#10 , 28 apr 2025 20:03

Update.

PV is opgesteld, telefonisch met de agent liet moeder te weten dat ze weet dat ze in overtreding gaat door de kinderen bewust weg te houden. Zogezegd op aanraden van haar eigen huisarts en psycholoog.

In de plaats van een sociale onderzoek te vragen neemt ze het recht in eigen handen. En is het wss goedkoper om een aanklacht in te dienen i.p.v een familierechtbank.

Dus advies agent was blijven PVs opstellen...
Hijzelf was ook verbaasd.

Franciscus

#11 , 28 apr 2025 20:07

Prima afgelopen.
Was dat een politie-inspecteur in dezelfde zone?

Persoonlijk zou ik dan toch eens een mail sturen naar korpschef.

Anno2025
Topic Starter

#12 , 01 jun 2025 07:38

Update

Ik werd opnieuw nog rap vóór de familierechtbank getrokken.

Week/week blijft en er komt een sociale onderzoek. Zoals ik dacht komt het doordat ik een vrijblijvende opname psychiatrie vóór zoon had geweigerd.

Ergernis hierin is dat moeder met een verkregen verslag van een psycholoog van dochter in de zitting op de proppen kwam terwijl diezelfde psycholoog op mijn vraag naar een verslag zich beroept op haar beroepsgeheim. Liegen kan in een familierechtbank, blijkbaar doet ze ook aan VOS-meldingen met beschuldigingen geuit via de kinderen.

Dus sociale onderzoek afwachten.

Franciscus

#13 , 01 jun 2025 11:44

Klopt psycholoog is niet door u aangesteld en dus gebonden aan beroepsgeheim.

Asterx

#14 , 01 jun 2025 13:22

Franciscus,
Excuseer me om even in te breken op dit topic.
Indien beide ouders co-ouderschap, en ouder 1 schakelt een psycholoog in, dan heeft ouder 2 geen recht op een verslag over het kind en ouder 1 wel?

Franciscus

#15 , 01 jun 2025 21:27

Psycholoog geeft enkel zijn verslag aan diegene die hem/haar heeft aangesteld.
In deze situaties kan elke ouder in zijn/haar tijdsbestek doen en laten doen wat mrn het beste vind.
Eens verslag in geding wordt gebruikt moet het wel aan andere partij en rechtbank overgemaakt worden.

Terug naar “Echtscheiding”