Beste,
Ik heb al een geruime 5 jaar een week/week regeling vastgelegd in een vonnis.
Er is een moeilijke communicatie.
25 april krijg ik een mail van moeder waarin staat dat de omgangsregeling per direct word stopgezet dat dit zo is beslist in het belang en veiligheid van de kinderen, ik ben naar school gegaan om de kinderen op te halen maar eerst met de schooldirecteur gepraat. De kinderen waren al reeds opgehaald in de middag door moeder en er zou een aanklacht zijn ingediend maar verder heeft de school geen documenten ontvangen dat mijn rechten als ouder word opgeschort.
Tot op vandaag heb ik geen enkele gerechtelijk document mogen ontvangen of is er een wijziging van de vonnis.
Ik vermoed dat ik binnenkort zal worden verhoord in categorie 3, waar ik mijn volledige meedewerking zal verlenen.
Mijn vragen zijn
1) mag men bij een aanklacht zomaar mijn omgangsregeling opschorten zonder dat een gerecht is tussengekomen?
2) heeft moeder het recht zonder officieel documenten mijn contact met de kinderen te ontzeggen?
3) zijn er instellingen buiten het gerecht die een vonnis teniet kunnen doen?
4) mag ik de kinderen ophalen totdat het onderzoek teneinde loopt?
Ik ben er vrijwel zeker van mijn onschuld nooit heb ik de kinderen pijn gedaan in de afgelopen 5 jaar, zijn er ook nooit incidenten geweest!