Rijbewijs

Kellytje2011
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs

#1 , 29 mei 2025 09:16

Mijn man moet de helft vh rijbewijs mee betalen voor zijn dochter.
Dit is een bijzondere kost.(vonnis familierechtbank)
Nu is mijn vraag: staat hier ook een limiet op?
Er was gekozen voor vlr 36 maand. Moeder heeft toch 10u rijlessen genomen. Er is niks met ons overlegd of over niks een akkoord gevraagd.
De dochter was 2× niet geslaagd voor praktijk exaam,moest verplicht 6u rijles volgen 500 euro.Dit hebben ze wel aan ons laten weten
Ze is nu weer niet geslaagd. Heeft nog 1 kans en anders is het terug 6u verplicht rijles en dat is terug 500 euro
Kunnen wij na een bepaald aantal keer zeggen dat het stopt en ze zelf moet betalen of dergerlijke?

Thomas_AA

#2 , 29 mei 2025 09:23

Het valt wel op dat ouders hier nooit dit soort vragen komen stellen, maar altijd de nieuwe partners. Gewoon een vaststelling.

Kellytje2011
Topic Starter

#3 , 30 mei 2025 10:00

Niemand een antwoord?

Reclame

Freec

#4 , 30 mei 2025 10:38

Het antwoord op de vraag is wat er in het vonnis staat.

Verder akkoord met thomasAA

Uwe man of vriend zou dit beter regelen, als nieuwe partner blijf je daar beter buiten.

basejumper

#5 , 30 mei 2025 13:01

Het valt wel op dat ouders hier nooit dit soort vragen komen stellen, maar altijd de nieuwe partners. Gewoon een vaststelling.
En bijkomende vaststelling : het zijn steeds de 'plusmama's' die de vraag stellen. Nooit de pluspapa's....

Zelfde vaststelling :

Vonnis is duidelijk. er staat niet in dat ze maar X aantal kansen krijgt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

eylis

#6 , 30 mei 2025 21:06

Maar laten we wel wezen. Het vonnis is niet gedetailleerd genoeg. Wat is een redelijk aantal pogingen? Ik zou denken dat 3X scheepsrecht is. In het algemeen (en de cijfers tonen dat ook aan) als het binnen 3 pogingen niet lukt, het gaat over een ( minder getalenteerde) bestuurder die het er lang over zal doen voor het lukt.

Jammer dat de papa voor deze derde poging al betaald had. Hij had kunnen melden dat er een volgende storting zou volgen als ze slaagde.
Ik zou de dochter durven aanspreken dat als ze het zelf écht wil behalen, haar persoonlijk financieel steentje zal moeten bijdragen. Vakantiejob bvb....

Terug naar “Echtscheiding”