Beste, forumleden
Mijn zoontje heeft moeite op school en loopt paar maanden achter in leerstof met zijn klasgenootjes. Al in oktober 2024 is er gezamenlijk beslist met het CLB,school en moeder dat hij zijn 1st leerjaar zal moeten herdoen.
Hij is 6 jaar,vrolijk een doenigaard soms eens een deugniet. Vertoont verder geen gedragsproblemen.
Na oktober 2024 heeft moeder zonder mijn medeweten een doorverwijzing naar een neuroloog gevraagd bij haar huisarts, ik ben dat te weten gekomen en de huisarts had mij meegedeeld dat moeder geen verslag heeft meegedeeld van school via mail naar mij toe 1 april moest zoontje op onderzoek bij de neuroloog de datum werd zonder overleg vastgelegd.
1 april 2025 werden we opnieuw op gesprek gevraagd op school omtrent zoon die traag vooruitgang boekt, het advies van CLB,school waren snoeihard men twijfelde zelfs of het al dan niet de moeite was om zoon het normaal onderwijs verder te laren doorlopen.
Advies was; bijzondere onderwijs en/of een diagnostiek om passend hulp te kunnen bieden zodat er toch gekeken kan worden of er geen onderliggende problematiek is met eventuele kans is dat hij het gewoon onderwijskan blijvenvolgen.
Wachttijden voor een revatest zijn 2 jaar stelden ze, er is ook de private circuit voor psychologische test maar ook de Het Korbeel een psychiatrische instelling.
CLB heeft op vraag van moeder Het Korbeel voorgesteld een 8 week durende dagopname in een psychiatrische kliniek gesloten voor ons 6 jarig zoontje met een leerachterstand dot enkel voor een diagnostiek die de leerproblemen zou verklaren.
In weigerde dit resoluut ik opteer liever voor het private circuit om bij een psycholoog testen te doen.
8 weken een kind van 6 in een psychiatrische kliniek opnemen voor een diagnostiek leerproblemen stel dat moeder mij voor de familierechtbank trekt wat zijn mijn kansen hierin?