Desolidarisatie

retepremospo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Desolidarisatie

#1 , 30 mar 2025 12:57

Hallo,

Ik ben gescheiden en nu kreeg mijn ex-vrouw de desolidarisatie voor een persoonlijke lening van 20.000 euro die we beiden hebben ondertekend. Is het normaal dat ik daar nooit iets van heb geweten? En wie beslist dat eigenlijk? Dat wordt dus gewoon achter mijn rug uitgevoerd...

De laatste 18 maanden betaalde ze totaal niks meer in het huishouden en kon ze haar inkomen oppotten op haar rekening. Ik betaalde ALLES. En op de dag dat ze me aan de deur gezet heeft had ik iets van 300 euro op mijn rekening. Ik heb nog moeten "schooien" bij kennissen om mijn huur (+ 3m waarborg) te kunnen betalen van mijn nieuwe huurappartement. Ik had dus niks meer en zij had een royale bankrekening. En toch krijgt zij de desolidarisatie! Waar is de logica?

Het betrof een lening die nodig was omdat we werden gefraudeerd / opgelicht voor 19.000 euro...

Maar nu is mijn ex overleden. En wat kan er nu nog gebeuren m.b.t. die desolidarisatie? Volgens mijn notaris schijnt de desolidarisatie voor persoonlijke leningen niet meer van toepassing. Door dit toe te passen ben ik verplicht geweest om in de CSR te stappen... Ik vind dat allemaal ongepast. Mijn notaris verstaat er ook niets van.

Normaal gezien moesten we beiden 10.000 euro afkorten. Nu draai ik onterecht op voor haar deel.

Ik vind dit echt niet normaal. Graag jullie advies, a.u.b.,

Met vriendelijke groeten,

Reclame