Beste forumleden
Ik heb al gedurende 4 jaar een week om week regeling met 2 kinderen waarbij ik nog geen enkele rust heb mogen ervaren. De moeder van de kinderen is uiterst dominant en geeft telkens blijk dat mijn rol als papa niet belangrijk is.
- hobby's = miskenning ouderlijk gezag, zij bepaalt waar en wanneer.
- vaccinaties = miskenning ouderlijk gezag, er mogen geen vaccinaties gezet worden bij de kinderen zij bepaalt zonder overleg.
- kinderrekening wordt gebruikt volgens haar visie, geen kassatickets of facturen of enige overleg mogelijk.
- Lentefeest zij bepaalt dat zoon de 1 uur durende optreden bijwoond zelfs al ben ik op vakantie met de kinderen op 29 mei.
Eerste 2 jaar heb ik geprobeerd om mij defensief op te stellen, 2x gedaagd geweest voor de familierechtbank waarbij moeder telkens haar ongelijk kreeg. Dewelke haar steeds kwader maakt.
De recente mails van dit week heeft bij mij de emmer doen overlopen, ik wil graag met de kinderen op vakantie op 28,29 mei.Op Hemelvaart vind een lentefeest plaats georganiseerd door school dewelke niet verplicht is.
De kinderen zijn die dagen bij mij in een afwijkende mondeling verblijfsregeling (niet volgensvonnis), moeder blijft erbij dat zoon die dag aanwezig moet zijn en desnoods de kinderen zonder mijn medeweten van school zal gaan halen.
Ze stelt dat ik niet in het belang van de kinderen redeneer, dat ik niks te zeggen heb dat zij in het belang van de kinderen handelt en kost wat kost haar zin hierin zal doordrijven.
Wat kan ik hiertegen op brengen, ik lig er gewoon wakker van, ik probeer vriendelijk te blijven maar ze blijft mij terroriseren!
Wat als ze zonder mijn medeweten de kinderen van school haalt wat kan ik hieraan doen?