vruchtgebruik van woning bij minderjarige kinderen

hihi
Topic Starter

vruchtgebruik van woning bij minderjarige kinderen

#1 , 25 feb 2010 14:18

Is het juist te stellen dat mijn ex het vruchtgebruik van mijn woning krijgt zolang onze kinderen minderjarig zijn. Ook al zijn we al jaren gescheiden en ik geen nieuwe wettelijke partner heb. Zo ja, hoe kan ik dat te niet doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 25 feb 2010 17:04

Als jullie wettelijk gescheiden zijn , erft uw ex niets van U. Uw tegoeden gaan naar de kinderen , in volle eigendom. Uw ex kan misschien aangeduid worden als voogd van de minderjarigen en het beheer van de goederen doen , maar zelf heeft ze geen genot van de goederen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

hihi
Topic Starter

#3 , 25 feb 2010 18:53

Maar wat omvat het beheer van de goederen. Kan ze zelf ( eventueel met haar nieuwe partner ) in de woning gaan wonen met de kinderen zonder dat de kinderen er dan huur voor krijgen. En ook de moment wanneer de kinderen meerderjarig worden zie ik mijn kinderen hun eigen moeder niet uit hun huis zetten. Ik besef dat dit een rare stelling is maar vandaag heeft mijn huidige partner ( zonder wettelijk samenlevingskontrakt ) geen rechten en kan dus mijn ex, haar uit het huis zetten. Kan ik door middel van een testament dit vermijden door mijn ouders het vruchtgebruik te schenken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”