co ouderschap

VLINDER2
Topic Starter

co ouderschap

#1 , 25 feb 2010 12:45

Ik ben een moeder van een zoontje die nog kleuter is . Zelf ben ikzelf enorme voorstander van co ouderschap zolang het belang van het kind centraal staat. Omdat ik nog altijd van mening ben dat een kind beide ouders nodig heeft en het van je expartner andere dingen kan leren dat je hemzelf kan bijbrengen, enzo... Ik ben op zoek naar een beetje raad: mijn expartner is na het beëindigen van de relatie terug naar zijn ouderlijk huis gegaan. Daar leeft hij met zijn ouders en zijn twee zussen en om te andere dag met mijn zoon. Mijn zoon slaapt er in de slaapkamer van zijn vader, maar ook de vader slaapt in diezelfde kamer. Ik dacht dat dit wel een tijdelijke oplossing zou zijn en hij na verloop van tijd een andere woonplaats voor hem en zijn zoon zou gaan zoeken. Want mijn zoon heeft er nu geen "eigen plekje". Maar blijkbaar is hij dit de komende 10 jaar niet van plan om dit doen. Nu vroeg ik mij af of hij niet wettelijk als moreel verplicht is om een aparte slaapplaats/kamer voor hem te voorzien, maw zijn eigen slaapkamer weg van de vader, met zijn eigen bed en kast. Ik kan me niet voorstellen dat hij als tiener nog graag bij zijn vader op de kamer gaat liggen. Binnen een jaar of twee krijgt hij misschien de kans om een eigen kamer te hebben, maar dat zal er vanaf hangen of de zus (zijn tante) het huis uit zal gaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lelie31

#2 , 25 feb 2010 13:58

Beste,

Hoe kan je ex-man nu zeggen dat dit de komende 10 jaar zo zal zijn?! Je weet toch nooit hoe je leven verder loopt? Ik neem aan dat dit toch zal veranderen wanneer hij iemand nieuw leert kennen?!

Ik woon momenteel ook terug bij mn ouders en heb co-ouderschap. Mijn kindjes hebben wel een aparte slaapkamer (zijn ook nog kleutertjes). Voor jouw zoontje zou ik daar voorlopig geen graten in zien, hij is nog klein en zal wellicht graag dicht bij de papa of de mama zijn, nu er plots iets veranderd is in zn kleine leventje. Ik ervaar het bij mn ouders thuis wonen als erg positief voor mn kindjes omdat ze niet meteen "weggerukt" worden naar een vreemde omgeving. Ze hebben hun "oude" thuis nog bij hun papa en het bekende huis van de oma en opa als ze bij de mama zijn. Natuurlijk is dit slechts een tijdelijke oplossing.

Ik zou dus niet te snel panikeren en afwachten hoe dat allemaal loopt. Van zodra er een nieuwe partner in het spel is, of de kleine groter wordt, zal dit zichzelf wel uitwijzen denk ik.

Groetjes
Lelie31

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”