Gewone kosten en buitengewone kosten

Romina72
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gewone kosten en buitengewone kosten

#1 , 24 jan 2025 21:28

Hallo,

Na bijna 10 jaar beslist de vader van ons kind dat hij niet meer zal bijdragen aan de maandelijkse schoolfacturen. Er is gelijk verdeeld co ouderschap. Het groeipakket komt bij mij wat ik op een spaarrekening zet voor ons kind en er is gedeeld fiscaal voordeel.
In ons vonnis staat er enkel dat wij geen onderhoudsbijdrage aan elkaar betalen en enkel een puntje over de buitengewone kosten die verdeeld moeten worden. Vallen gewone schoolfacturen hieronder waar opvang middag toezicht, indien warme maaltijd, zwemmen, toneel edm op komen?
Dus als hij ons kind in zijn verblijfsweek een ganse week warm laat eten, zou ik hiervoor moeten betalen? Dit terwijl we de voorgaande jaren telkens de schoolfacturen elk de helft hebben betaald. De school wil geen facturen splitsen.
Dank bij voorbaat.

Thomas_A

#2 , 25 jan 2025 06:49

Ik snap de situatie niet echt. Gelijk verblijf, ok… geen kinderalimentatie, ok… gedeeld fiscaal voordeel, ok…

Wat is dan zijn voorstel voor schoolfactuur als die niet gelijk verdeeld wordt? Los van het feit of alles hierop buitengewone kosten zijn of niet. Van het groeipakket?

Franciscus

#3 , 25 jan 2025 13:10

Wie van jullie beiden krijgt die factuur?

Reclame

eylis

#4 , 25 jan 2025 19:26

Practisch: als ouder A beslist om tijdens zijn/haar verblijfstijd de kinderen op school warme maaltijden te laten gebruiken, dan valt dit onder de kosten van zijn/haar huishouden. De ouder B moet daar niet in bijdragen.

Romina72
Topic Starter

#5 , 02 feb 2025 19:17

Omdat gewone schoolfacturen volgens hem niet beschreven staat bij de buitengewone kosten, ondanks hij ze 9 jaar wel heeft meebetaald en hij inderdaad doelt op het feit dat ik het groeipakket ontvang. Ik ontvang de factuur, daar de school deze niet wil splitsen.

Terug naar “Echtscheiding”