Vonnis EOT

C_D_A_D
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vonnis EOT

#1 , 24 apr 2024 11:25

Aan allen,

Wij hebben samen beslist om te scheiden.
Onze EOT heb ik zelf opgesteld en binnen gebracht in de rechtbank.
Nu zijn wij gescheiden van februari en officieel van maart.
Ik heb het vonnis gekregen dat we gescheiden zijn, maar nu komt mijn vraag.

Hoe komt het dat mijn volledige beschrijving (inboedel, enz...) niet in het vonnis staat, enkel dat we gescheiden zijn en het bedrag dat we moesten betalen.
De inhoud van de EOT is heel belangrijk voor mijn bank.
Ik heb hun de vraag gesteld, maar ik krijg daar dus geen duidelijk antwoord op.
Enkel dat mijn vonnis is overgeschreven is in de registers van de Burgerlijke Stand. Wil dit dan zeggen dat ik mijn vonnis nu moet opvragen bij de Burgerlijke stand? Dit zou toch wel echt heel vreemd zijn.
Nu begrijp ik het even niet goed.

Wie kan mij verder daarin informeren hoe het bij jullie was.

Alvast bedankt

Evi (Odos)
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 24 apr 2024 11:50

Dat vonnis is de bevestiging dat de EOT goedgekeurd is, ze nemen die nooit integraal over.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#3 , 24 apr 2024 13:54

Beste

De bank heeft enkel dat uittreksel uit de burgerlijke stand nodig. En dat bevat niet de gehele inhoud. Het bevestigt enkel dat je echtscheiding definitief is. Na het vonnis heeft het parket 30 dagen om in beroep te gaan. Indien ze dat niet doen wordt na 30 dagen vonnis genoteerd in registers burgerlijke stand. En bank moet enkel officiële bevestiging van je burgerlijke stand hebben.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”