Vechtscheiding met een narciste

BMLM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vechtscheiding met een narciste

#1 , 15 nov 2023 15:23

Beste allen,

Sinds 2002 was ik samen met een vrouw waarvan ik dacht dat het die 1ne was, we waren 15j getrouwd en hebben 2 schatten van kinderen.
Nu ongeveer 2j geleden van dag op dag, heeft zij de scheiding aangevraagd en is ze uit huis vertrokken. Nooit echt problemen gehad daarvoor, ik viel totaal uit de lucht. De dag dat ze vertokken is heeft ze mij een whatsapp bericht gestuurd waarin ze zei dat het gedaan was en dat ze de scheiding ging aanvragen. Mijn wereld storte in. Bij thuiskomst bleek dat al haar spullen en de kleren van de kinderen weg waren. De dagvaarding voor de scheiding zat in de bus en bleek dat zij reeds een volledig gemeubeld appartement had geregeld. Ze was zelfs bij de politie gaan aangeven dat ze de echtelijke woning ging verlaten met 2 minderjarige kinderen. Kortom alles was tot in de puntjes geregeld en uitgevoerd en daar stond ik dan. Nu zijn we 2 jaar verder en ben ik zeer veel te weten gekomen, waaronder het feit dat mijn ex een narstiste is (wat ik in deze context niet licht gebruik), sterker nog ik heb dit nooit eerder opgemerkt of gezien. Liefde maakt blind zeker.

Nu komt het:
Sinds het begin van de scheiding liegt mijn ex in de rechtbank dit telkens met de bewering dat ze dit kan bewijzen, maar tot op heden is er door haar of door haar advocaat nog geen enkel bewijsstuk aangeleverd. Mijn ex heeft fraude gepleegd op mijn zaak, heeft goederen uit mijn zaak gestolen en uit de gemeenschappelijke prive inboedel. Het gaat zelfs zo ver dat ik beschuldigd ben geweest van misbruik van mijn oudste dochter. Op een gegeven moment beweerde zij en haar advocaat dat ik in een villa zou wonen, terwijl ze als bewijs zelf de aankoopakte hebben bijgevoegd naar de rechtbank. Uit deze akte bleek dat het om een halfopen bebouwing gaat. Begrijpen wie begrijpen kan.
Alles waar ze mij van beschuldingen kan ik weerleggen met bewijs, hetzij op papier hetzij met camerabeelden, hier wordt door de rechtbank echter niet naar gekeken.
Het antwoord van politie en parket op mijn vragen om klacht te kunnen neerleggen tegen haar is steevast en ik citeer "U bent getrouwd geweest he meneer"!

Ik ben dan ook veroordeeld geweest om mijn ex onderhoudsbijdrage te betalen, terwijl zij meer verdiend dan ikzelf, maar ik ben de rijke zelfstandige.
Mijn ex heeft nu een Villa gekocht van meer dan een halfmiljoen euro, ik woon bij mijn moeder in want kan momenteel zelfs geen appartement betalen.

Vanaf de start ben ik steeds bereid geweest om via bemiddeling alles te regelen, maar mijn ex weigerde dit steeds. Alles moest en zou via de advocaten verlopen. Ook al zat ik er emotioneel volledig door.

Ik vraag mij echt af of je als vrouw in 2023 met alles weg kan komen?
Blijkbaar sta je als man nergens, wordt je nergens geloofd of wordt er zelfs niet naar bewijzen gekeken.
Zijn er hier mensen met vergelijkbare verhalen of is er iemand die mij raad en advies kan geven?

Ik werk met een advocaten kantoor en zij leveren naar mijn aanvoelen goed werk.
Het lijkt mij echter dat wat ik ook doe of probeer ik er geruineerd ga uitkomen en de laatste 21j een echte nachtmerrie zijn die alleen maar erger wordt en waar ik niet uit kan ontsnappen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Thomas_A
Berichten: 2427
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 nov 2023 18:38

Ik hou ook niet echt van echtscheidingstopics. Meestal zijn ze juridisch niet interessant, aangezien je maar 1 kant hoort.

Dan kan je ook gewoon niet antwoorden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”