Advies/mening over scheidingsverloop

rubson
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Advies/mening over scheidingsverloop

#1 , 26 jan 2023 20:52

Beste,

-getrouwd onder het wettelijk stelsel.
-hebben samen 1 zoon van 3 jaar.
-Op 09/23 heb ik(man) de procedure opgestart voor dringende maatregelen.

Daarop is beslist dat ik 2 weekends in de maand en 2x de woensdag volgend op het weekend met overnachting en afzetten op school.
De mama heeft een heel deel verwijten geuit zoals, drugsgebruik, agressie en alcoholmisbruik, en niet opnemen van verantwoordelijkheden tov kind(drugs en alcoholmisbruik was 3 jaar geleden een probleem, ik heb met vrucht een behandeling gevolgd en reeds 3 jaar vrij van verslavingen). Ik heb vrijwillig een urinetest gedaan, en een bloedtest, beiden negatief, dus alles ok
-Papa is vragende partij voor een week week regeling
-Rechter vraag een politioneel onderzoek aan en ook een maatschappelijk onderzoek.
-Politioneel onderzoek is positief voor de papa
-Maatschappelijk onderzoek stel voor om de huidige regeling verder te behouden.

-Wij wonen niet ver van elkaar, hebben beiden een stabiele werkgever.

-Rechter spreekt een partneralimentatie uit van 150 euro voor 12 maanden, dit om het loonverschil op te vangen, en de mama de tijd te geven om voltijds werk te zoeken. Kan ik me nog enigzins in vinden, maar de mama gaat in beroep
-Alimentatie voor kind is momenteel ook 150 euro.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik vlug een week week regeling ging verkrijgen. Was dit een verkeerde gedachtengang van mij?
Als de rechter het advies van de justitie assistent volgt zal de regeling dus hetzelfde blijven zoals nu, Waar schiet ik dan tekort om een week week regeling te krijgen?
-Heeft het zin om in eventueel in beroep te gaan tegen het vonnis? Hoelang duurt een beroep ongeveer?
-Wat vinden jullie over het verloop van deze scheiding sinds opstart dringende maatregelen.

Graag jullie bedenkingen.
Alvast bedankt op voorhand,
X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rubson
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2023 07:01

Update:

Voor de zitting begon, heb ik een negatieve bloedtest afgeleverd aan de rechter. Rechter heeft het advies van de justitie assistent niet gevolgd en mijn vraag voor een 5/9 regeling aanvaard.

Ter info

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”