Studietoelage

Janaaaaaatje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Studietoelage

#1 , 01 feb 2023 16:36

Beste

Ik heb een student van 21 jaar die bij mij thuis woont. Ik ben intussen 15 jaar weg van de vader, dochter heeft ook geen contact meer met hem. In 2016 werd een vonnis opgesteld waarin vader alimentatie moet betalen en de helft van buitengewone kosten. Hierin staat ook vermeld dat studietoelage en fiscale voordelen toekomen bij de moeder. Ik ontvang intussen al 3 jaar een studietoelage voor mijn dochter.

Nu vermeld vader dat deze studietoelage volgens hem ook voor hem geldt en dus van de gezamenlijke kosten moet afgetrokken worden. Dus als de totale kost 500€ is, zijn deel 250€ is, en ik een studietoelage ontvang van 500€, hij vermeld dat hij dan niks moet betalen door de studietoelage.

In mijn ogen betekent ‘toekomen aan de moeder’ dat ik de volledige kosten doorstuur, maar enkel mijn deel verminderd wordt door de studietoelage.

Klopt dit?

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding