Blijvende saisine, betreffende regeling

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

Blijvende saisine, betreffende regeling

#1 , 21 jan 2023 23:33

Beste,

Moeder van mijn 2 kinderen heeft mij via een pro-deo conclusies + daarbijbehorende stukken gestuurd met een 5 tal printscreens. Huidig verblijfsregeling is 50/50 dit al gedurende 2 jaren half

Ze verwijt mij het volgende:

- alcohol misbruik (ik drink bij gelegenheden wel eens er zijn ook weken waar ik nooit drink)
- dat ik onze kinderen nooit was. (wat geen waar is)
- dat 14 dagen veel te lang is volgens beide partijen en de kinderen (gaat vervolgens wel nieuwe vakantieregeling vragen met daarin de eis van 2 laatste weken van juli bij moeder en eerste 2 weken augustus bij vader).
- dat de kinderen naar een ander school moeten

Bij de bijgevoegde stukken zitten niks van bewijzen van die lasterlijke beschuldigingen... is dat normaal?

Ze eist:

- Alle fiscale voordelen
- kinderbijslag
- domicillies
- behoud van week/week regeling
- sociaal onderzoek (omdat een zekere gezinscoach dit aanraad die ik nog nooit hebt ontmoet... ik vermoed partijdigheid?)
- loonsfiches omdat concualante vermoed dat ik meer dan 1700€ netto verdien, meer dan haar en omdat mevrouw 20.000€+ aan schulden heeft (zit ook bij die stukken) vraagt ze dus onderhoudsgeld.
-1680€ rechtspleeg vergoeding te betalen

Hoe moet ik hier nu op reageren? Ik kan zo goed als helemaal geen week/week meer behouden met alles dat ze zomaar eist... dit lijkt mij eerder op wraak...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2023 19:07

Ik ben totaal niet thuis in deze materie en laat het aan andere over om hier inhoudelijk op te reageren. Maar als ik het goed lees is er nu week-week regeling, eist uw partner week-week regeling en wil u week-week regeling. Waarom denkt u dan dat dit niet meer zou gaan?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 22 jan 2023 19:09

En vakantieregeling kan best om en om zijn wisselend en of rekening houden met regelingen op werk van beide partners.

Reclame

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2023 20:27

Ik ben totaal niet thuis in deze materie en laat het aan andere over om hier inhoudelijk op te reageren. Maar als ik het goed lees is er nu week-week regeling, eist uw partner week-week regeling en wil u week-week regeling. Waarom denkt u dan dat dit niet meer zou gaan?
Als mevrouw een week/week wil die er nu al is waarom daagd ze mij dan via blijvende saisine en liegt er maar op los?

Ze wilt alle voordelen + onderhoudsgeld... omdat ze schulden heeft... die schulden zijn mijn zaken niet toch?

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jan 2023 20:30

En vakantieregeling kan best om en om zijn wisselend en of rekening houden met regelingen op werk van beide partners.
Klopt,

Maar zij geeft eerst aan dat beide partijen en de kinderen 14 dagen "te lang" is om dan vervolgens te vragen in haar conclusie voor 14 dagen...

Kanttekening, ik vind 14 dagen prima zij blijkbaar niet en toch vraag ze het.

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jan 2023 20:33

Ik ben totaal niet thuis in deze materie en laat het aan andere over om hier inhoudelijk op te reageren. Maar als ik het goed lees is er nu week-week regeling, eist uw partner week-week regeling en wil u week-week regeling. Waarom denkt u dan dat dit niet meer zou gaan?
Trouwens ik ga eerlijk zijn niets van haar eisen wil ik inwilligen... met al hetgeen ze eist kan ik net zo goed alimentatie betalen en zorgeloos verder leven...

Ik wil dat alles eerlijk is, ik werk zij moet werken zij moet haar tekortkomingen niet op mij uitwerken.

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 jan 2023 14:00

Bijkomende vraag eigenlijk

Mag je eigenlijk verouderde feiten aanhalen in een blijvende saisine.

Ik dacht dat dit enkel voor nieuwe ontwikkelingen was die gebeurt na uitspraak vonnis en niet ervoor...

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 28 jan 2023 20:04

Hier staat uitgelegd wat saisine betekend in familierecht.
Zaak blijft gewoon open bij dezelfde rechter.
https://scheiden-via-bemiddeling.be/wet ... rechtbank/

Elke partij mag wat dan ook aanhalen als argumentatie. Zelfs dat de zon rond de aarde draait ..
Alleen zal deze dat dan ook moeten bewijzen.

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 jan 2023 20:25

Hier staat uitgelegd wat saisine betekend in familierecht.
Zaak blijft gewoon open bij dezelfde rechter.
https://scheiden-via-bemiddeling.be/wet ... rechtbank/

Elke partij mag wat dan ook aanhalen als argumentatie. Zelfs dat de zon rond de aarde draait ..
Alleen zal deze dat dan ook moeten bewijzen.
Ik citeer "nieuwe probleem of de gewijzigde omstandigheid aankaarten en de rechtbank om een nieuw vonnis verzoeken."

Dus het bevestigd mijn vermoedens, Moeder beschuldigd mij vanalles terwijl ze 2,5 jaar geen inzicht heeft in mijn leven en gebruikt dingen van voor die tijd.

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 feb 2023 18:49

Zaak is voor gekomen,

Totaal ongegrond verklaard, rechter was zeer kwaad noemde het zelfs misbruik maken van 'blijvende saisine'. Oude vonnis blijft van kracht. Moeder was... niet blij

Maar wie betaald dit grap eigenlijk en riskeert zij een boete? Kan ze nog in beroep? Hoe zit dat?

Terug naar “Echtscheiding”