Dringend!!

Rut
Topic Starter
Berichten: 12

Dringend!!

#1 , 25 dec 2009 18:30

orige week donderdag verschenen voor rechtbank van eerste aanleg. (kortgeding) mijn ex daagde me omdat hij een andere vakantie regeling voor de kids wou. Heeft hoogdringendheid ingeroepen omdat de kerstvakantie voor de deur stond.
Rechter oordeelde dat zijn eis niet urgent was omdat hij een jaar de tijd gehad heeft om de zaken te regelen. (ook het EOT was in mei 09 definitief)
Nu had ik mijn ex gezegd dat hij de kids mocht komen halen van de 26ste tem de 1ste zodat zij ook de feesten bij hem kunnen doorbrengen.
(de regeling die in ons EOT staat is dat hij ze iedere woendag van 12 tem 20u en om het weekend heeft, dit maakt voor de kerstvakantie dit weekend)

Nu belde hij vanavond op dat hij ze morgen komt halen maar dat ik hun reispassen moest meegeven. Op de vraag waar ze naartoe gingen kreeg ik enkel het antwoord "weg". Kan hij de kinderen zomaar meenemen, zonder overleg? Eigenlijk heeft hij ze volgende week niet. wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 25 dec 2009 18:35

u moet zich strikt aan de regeling van de eot houden, en geen mondelinge afspraken daarnaast en afwijkend maken. anders brengt u zichzelf in de problemen. Houd u aan de eot-regeling.

Heeft u mondeling toch iets anders afgesproken? Kom daarop terug hen zeg hem dat het moet gebeuren zoals in de eot, en niet anders. Dat wil dus zeggen dat hij ze na het weekend moet terugbrengen, en dat hij vrij is ondertussen met hen te doen wat hij wil.

Wil u toch de kerk in het midden houden? waarom stoort het u dan dat hij buiten de eot om, met hen op reis gaat, als u daarvoor toestemming gaf?

Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#3 , 26 dec 2009 09:06

Over een gegronde vrees gesproken...

Akkoord dat men zich best aan de EOT-regeling houdt, maar eerst een volledig niet-urgente procedure voeren en daarna de reispassen vragen?

Ik zie dit maandag eindigen bij de politie en donderdag bij de kortgedingrechter - yet again.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Rut
Topic Starter
Berichten: 12

#4 , 26 dec 2009 10:10

Maak ik een grote fout als ik deze identiteitskaarten niet meegeef?

In ieder geval al bedankt voor jullie reacties.

3399AAaa
Berichten: 818

#5 , 26 dec 2009 10:26

waarom zou die vrees gegrond zijn? Dat kunnen wij van hier uit niet weten.

Misschien wil hij de kinderen gewoon een leuke week bezorgen en brengt hij ze tijdig terug, en hebben ze bijgevolg een mega-toffe week beleefd. Daarom: waar zit uw angst? Gaat hij ze ontvoeren? Of wil hij gewoon iets leuk met hen doen? Zit uw angst in het feit dat u denkt dat ze iets gaat overkomen, of stemt het u niet dat hij zijn privacy afschermt?

Als u angst hebt dat er iets naars gaat gebeuren: hou ze thuis.
In het andere geval: denk aan het belang en het geluk van uw kinderen. Door het zaakje te boycotten, verliest u er alleen zelf maar bij.

Franciscus
Berichten: 38748

#6 , 28 dec 2009 18:35

wat is het identiteitskaarten - identiteitskaarten voor kinderen of paspoorten.

Eieder kind ouder dan 12 jaar kan en boven 15 moet een identiteitskaart hebben.
onder de 12 is dat een IK voor kinderen dat in sommige landen wordt aanvaard.
paspoort daarmee kan het kind de ganse wereld rondreizen.

Gezien uw ex vermoedelijk geen verbod heeft naar het buitenland te reizen mag hij in zijn periode doen wat hij wil.
U mag in uw periode ook doen wat je wil.

De rechter heeft zijn eis eigenlijk verworpen dus blijft het de oude regeling.
Als u nu toch toegeeft aan zijn vraag - dus andere dagen plaatst u zich voor de rechter in een zeer vervelende positie.

Ik hoop dat het niet uitdraait zoals 'Bartie' schrijft. Bij niet naleving dadelijk naar de politie stappen en niet wachten.

Terug naar “Echtscheiding”