Scheiden van alcoholverslaafde

Valentino
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Scheiden van alcoholverslaafde

#1 , 08 apr 2022 15:47

Beste,

De situatie is als volgt: mijn tante woont in Italië en is getrouwd met een man. Uit dit huwelijk zijn 2 kinderen geboren. Na 15 jaar heeft m'n tante opgebiecht dat haar man zwaar verslaafd is aan alcohol, gokken, vrouwen van lichte zeden, etc. (ze heeft eigenlijk onze vermoedens bevestigd). Zijn loon wordt volledig opgebruikt om zijn verslavingen te onderhouden. M.a.w. haar gezin heeft het financieel zeer slecht. Beide kinderen (<12j) zijn al getraumatiseerd door onder meer hun vader telkens dronken te zien, verbaal en fysiek agressief t.a.v. hun moeder en hunzelf, etc.
Mijn tante is naar een adviseur gegaan in Italië en deze heeft gezegd dat ze moet proberen haar man naar België te lokken onder het mom van zich hier te vestigen. Ze moeten dan beiden werk zoeken en hun kinderen hier registreren om naar school te gaan, sporten te beoefenen, etc. Op deze manier zou de handtekening van de man overal staan (wat zijn toestemming impliceert dat de kinderen hier gevestigd zijn). Als dit allemaal lukt, moet ze de echtscheiding hier in België aanvragen en eigenlijk hopen dat de man gewoon terugkeert naar Italië.
Wij zijn er allen van overtuigd dat de man geen voet op Belgisch grond zal zetten, omdat hij weet dat wij op de hoogte zijn van de hele situatie.

Mijn vraag is of er een andere manier bestaat om ervoor te zorgen dat de man zijn zeggenschap over de kinderen volledig verliest, waardoor mijn tante + kinderen zich in België kunnen vestigen?

Dank bij voorbaat voor jullie advies!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding