Bezwaar tegen EOT

Xanti68
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bezwaar tegen EOT

#1 , 06 mar 2022 12:21

Ik woon nu 3 jaar samen met mijn nieuwe partner. Kan ik als betrokkene een EOT (die nog moet goedgekeurd worden door de rechtbank) van mijn partner met zijn ex-vrouw aanvechten omdat hij (en ik) benadeeld wordt ?
Zij eist dat hij de helft van de hypotheek blijft betalen en dat het huis in onverdeeldheid blijft, omdat hij anders de kinderen niet meer mag zien. Die zijn meerderjarig maar onder invloed van de moeder. 1 kind woont nog thuis.
Hij heeft getekend en durft er niet tegenin gaan. Maar hij leeft van een uitkering en moet nu 1/3 van zijn uitkering afgeven. Gaat een rechter dit wel goedkeuren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 06 mar 2022 12:49

U niet maar uw partner uiteraard wel. U bent geen partij betrokkene in het geding.

Partijen mogen vragen wat ze maar willen maar er zijn wettelijke regels . Edoch een EOT is een Echtscheiding Onderlinge Toestemming.

Ik denk dat dat soort van eisen niet thuishoren in een EOT?

Is het via een notaris of hebben beide partijen een advocaat??

Bijkomend probleem is dat uw partner al heeft getekend .... en er is dus een getekende overeenkomst.

Evi (Odos)
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 06 mar 2022 18:46

Als de rechter de EOT-overeenkomst homologeert kijkt hij niet of nauwelijks naar de afspraken rond vereffening-verdeling, maar wel in detail naar alles met betrekking tot de kinderen. Deze EOT, wanneer ondertekend door beiden, kan dus zonder probleem en zonder dat uw partner naar de rechtbank zal moeten gaan, goedgekeurd worden.
Als hij niet meer akkoord is, zal hij zelf - snel - het initiatief moeten nemen en de griffie contacteren.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Franciscus

#4 , 06 mar 2022 18:54

Heeft uw partner een advocaat ...direct actie ondernemen en beslissing laten uitstellen zal een EOO worden indien geen overeenkomst.

Xanti68
Topic Starter

#5 , 07 mar 2022 01:28

Het is via de notaris opgesteld. Maar dezelfde voor beide partijen wat ik al niet goed vind gezien die dan niet elke cliënt goed kan vertegenwoordigen.
Want er is ook geen sprake van een woonstvergoeding. Zij mag huis en inboedel blijven gebruiken zonder enige vorm van vergoeding naar hem toe ...

Franciscus

#6 , 07 mar 2022 12:44

Dat is iets wat tussen de partners is overeengekomen.
Sorry maar juridisch niet uw zaak. Klinkt hard maar is wel zo.

Terug naar “Echtscheiding”