Moet ik kinderen meegeven als ex nieuw adres niet wil doorgeven?

Lohen
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Moet ik kinderen meegeven als ex nieuw adres niet wil doorgeven?

#1 , 20 feb 2022 10:10

Hallo,

Een advies aub.
Mij' ex heeft omgangsrecht om de 2 weekends waarbij ze hun op mijn adres moet komen halen op zaterdag en ik ze zondag terug moet oppikken op haar adres.
Ik heb echter vernomen dat ze vorig weekend verhuisd is. Maar dr officiële domicilie is nog niet aangepast. Als ik haar vraag om het nieuwe adres dan krijg ik te horen dat ze vind niet verplicht te zijn dit mee te delen tot maximum een maand nadat het officieel is.

De kinderen willen al niet naar haar gaan om verschillende redenen en ik heb schrik dat ze gewoon geen adres gaat geven e n dus kan ik ze niet oppikken voor de normale week. (lijkt wat op kidnapping vind ik)
Ben ik verplicht hun mee te geven?
Een advies over wat ik kan doen?
Ik heb een geschreven sms waarin ze weigert het adres mee te delen

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 20 feb 2022 11:24

U moet hen meegeven want dat staat zo in vonnis.

Film uzelf of laat u filmen met vb de zondagskrant van vandaag aan adres ex-partner op tijd dat u moet komen ophalen.
U doet aangifte bij politie dat bij ophalen blijkt dat ze daar niet meer woont.
Verwittig de politie telefonisch via 101 op het ogenblik dat u daar staat.
Die zullen vermoedelijk wel zeggen aangifte te gaan doen.
Politie zal haar dan telefonisch contacteren en vragen waar de kinderen zijn.
Zorg dat er iemand bij uw thuis kinderen kan opvangen mocht ex-partner zelf langskomen.
Termijn adreswijziging is wettelijk bepaald en ook de termijn die moet dienen voor controle op nieuw adres anders is persoon AACB. Binnen gemeente is men onmiddellijk overgeschreven naar andere gemeente is dat binnen 14 dagen. Edoch dit is de administratieve wetgeving en is niet belangrijk voor het vonnis
Politie kan kan controleren in RijksRegister.
In vonnis staat adres niet wettelijke verblijfplaats dus eender welk adres moet worden doorgegeven door partijen aan elkaar.

Lohen
Topic Starter

#3 , 20 feb 2022 13:13

Dus met andere woorden ik moet het risico tot "kidnapping" nemen en hopen dat politie hun dan terug vind. Zoiets moet toch te voorkomen zijn.

Reclame

Franciscus

#4 , 20 feb 2022 18:21

Daarvoor zijn de rechtbanken bevoegd niet u noch de politie. Die kan pas ingrijpen als de wettelijke regels overtreden worden.

NB als u kind daar gaat afzetten en ex partner doet niet open gaat u met kind terug naar huis ..enz dat heb ik toch aangegeven????

Kali

#5 , 20 feb 2022 18:33

Daarvoor zijn de rechtbanken bevoegd niet u noch de politie. Die kan pas ingrijpen als de wettelijke regels overtreden worden.

NB als u kind daar gaat afzetten en ex partner doet niet open gaat u met kind terug naar huis ..enz dat heb ik toch aangegeven????
De ouder die adres niet laat kennen komt het kind ophalen… en de ouder die adres niet kent moet ophalen…

Dus het kind zit bij de ouder waar TS adres niet van kent…

Franciscus

#6 , 20 feb 2022 18:47

Mijn fout ... Juist omgekeerde dus
U dus aanbieden op adres waar u de kinderen met gaan halen.
Het nieuw adres is vermoedelijk al wel gekend in RR dus bij de politie.
En uiteraard met vonnis en een kopij naar politie. Als u telefoonnr hebt dar aan politie geven dan kunnen die bellen.

Die kunnen dan ook nagaan bij vb de school waar adres van andere ouder is

Volgende wissel kan het dus zijn kind niet gehaald worden weer melding en weer vonnis meenemen.
Bij niet kunnen ophalen weer aangifte met PV nr

Lohen
Topic Starter

#7 , 20 feb 2022 19:26

Inderdaad :) ik weer niet waar ze te halen zondag en zij wilt niets zeggen.

Ik beheer school en weekverblijf. Rr zal nog niet aangeoast zijn. Ze zijn vorig weekend veruisd. Dit weekend was er geen probleem maar volgend weekend is het dus haar weekend.

Ik weet dat ze verhuisd is, vraag adres om op te pikken. En ze wil dit niet meedelen.

Ik zal deze week bij de politie langsgaan met vonnis en de sms waarbij ze het adres niet wil geven.

Als ik ze niet meegeef gaat ze klacht indienen bij de politie wat ze al gedaan heeft als kinderen weigeren te gaan. Politie is gekomen heeft gezecht niet verplicht maar toch klacht aan mijn been.
Bon. Een heel gedoe. Maar ik maak mij vooral zorgen dat ze adres niet wil geven dit wil ofwel zeggen dat het te ver is en het vonnis kan beinvloeden ofwel dat ze met de kinderen weg is tegen dat ik het te weten kom.

Kan natuurlijk zijn dat ik mij zorgen maak om niets. En dat ze gewoon moeilijk wilt doen om wraak te nemen voor vonnis dat tegen haar is. Maar bon. Wil al mijn pistes kennen voor volgend weekend in geval ze niet van gedachte veranderd.

Franciscus

#8 , 20 feb 2022 23:12

Als u de kinderen bij u zijn MOET u al het mogelijke doen samen met uw ex uiteraard om de kinderen mee te laten gaan.
Hoe oud zijn de kinderen?

Lohen
Topic Starter

#9 , 21 feb 2022 00:42

6 en 9. De ouste heeft gevraagd al met rechter te spreken om aan te geven niet te willen gaan. Maar weet niet of dat iets zal uithalen.

Overeenkomen is de utopie waar het gerecht op aanstuurt idd. Maar in sommige gevallen is dat zeer moeilijk in extreme situaties.
Als de andere partij alles doet om te saboteren. En proberen de kindere' af te nemen gewoon uit het principe van ze zijn van mij ik heb het recht. De kinderen geven zelf aan niet te willen gaan. Al zeker niet overnachten. Hoezeer ik probeer hun te overtuigen. Ik ga hun niet physiek het huis uitgooien als ik zelf niet 100% vertrouw dat ze veilig gaan zijn. Hun psychologen zeggen mij dat hun mening respecteren heel belangrijk is voor hun ontwikkeling en dat er naar hen moet geluiserd worden. Echter gerecht zegt mij iedere keer, neen verplichten. Dat is een zeer delicaat balans als je zelf horrors hebt meegemaakt met die persoon.

Het verhoogd het niveau va' vertrouwen niet echt

DJBA629

#10 , 24 feb 2022 02:19

Ik begrijp jou volkomen. Ik ben nu nog getrouwd mazr zit in dezelfde situatie mama steeds weg dag en nacht werkt niet omda ze te lui is. Gaat kinderen nooit op tijd op school halen waardoor ik ze na het werk in opvang moet halen. We slapen apart Enfin kort verhaal er staat mij hetzelfde te wachten

Terug naar “Echtscheiding”