Hoi,
Na een 14 jaar feitelijk samenwonen is mijn ex verhuisd naar haar nieuwe partner.
Ik wil het huis overnemen en moet dus haar deel uitbetalen. In het begin hebben we netjes een gezamenlijke rekening gehad en betaalden we beiden de helft van de huislening en de helft van de onkosten. Een 10 jaar geleden heeft ze me bedrogen en is ze gewoon vertrokken. De oudste zoon was toen pas een half jaar. Omdat ik in het huis zat, heb ik de lening alleen moeten betalen. Enige tijd later stond ze terug aan de deur om terug te komen. We zijn toen terug verder gegaan en hebben de betalingen zo gelaten. Ik betaalde het huis, zij de levenskosten. Dit heeft zo gelopen tot recent. Ik heb de huislening zelf betaald en alle grote onkosten (elek / water / mazout / ...) Omdat ze nooit geen geld had (drugsmisbruik achter mijn rug wat ze heel lang heeft kunnen verbergen) heb ik deze huislening dus merendeels zelf alleen betaald.
Nu komt dus de vraag, dat er juridisch een regeling is waarbij ik haar de helft moet betalen kan ik begrijpen,... Hoe moet ik tewerk gaan om mijn geld (wat ik dus voor haar heb betaald) terug te vorderen? Is dit mogelijk en hoe moet ik dit concreet aanpakken?
Ik heb bankafschriften waar duidelijk de huislening van afgaat en nergens een spoor van haar bijdrage te vinden is...
Ik zit al een hele tijd met vragen, maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken...
Iemand die verduidelijking kan brengen? Ben zelf niet zo thuis in het juridische.