huwelijk

Cathary
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huwelijk

#1 , 27 jan 2022 00:58

mag ik tijdens mijn huwelijk het echtelijkhuis verlaten en ergens anders wonen zonder mijn rechten bij eventuele scheiding te beschadigen?

wat mag ik meenemen van inboedel en huisgerief , getrouwd met scheiding van goederen ?

Mijn man wil me uit zijn huis !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 27 jan 2022 07:23

Begin eerst met aan je echtgenoot te vragen deze eis op papier te zetten en daarbij te verklaren dat u persoonlijke spullen e.a. kan meenemen. Hij tekent en dateert dit document. Dan vertrekt u en legt u een verklaring af bij de politie dat u de echtelijke woning verlaat omdat uw echtgenoot dat eist en u toont het document. Dan is er een vaststelling waarom en wanneer u de woonst verlaten heeft. Bij een echtscheiding is dan duidelijk dat uw echtgenoot dit eiste. U verliest geen rechten. Integendeel, uw echtgenoot maakt eigenlijk een fout omdat tijdens het huwelijk beide partners recht hebben op verblijf in de gezinswoning.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”