Vervangende Toestemming verhuizing co-ouderschap

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

Vervangende Toestemming verhuizing co-ouderschap

#1 , 19 okt 2021 21:19

Beste,

Na een jaarhalf bij mijn partner te zijn hebben we besloten om samen te gaan wonen ikzelf heb een co-ouderschap met 2 kinderen uit het vorig huwelijk dit in een week/week regeling.

Ik heb een mail gestuurd naar de mama van de kinderen met al de nodige info en motivering voor de verhuis, in de vonnis staat ook dat als een van de partijen besluit te verhuizen de domicilie's van de kinderen terug ter sprake valt.

Ex vrouw reageert totaal niet op de mail de domicilie's van beide kinderen staan op mijn adres, mijn voorstel was om elk een kind op ons adres te gaan zetten zodat maar daar geeft ze ook geen antwoord op.

Kan ik vervangende toestemming vragen voor een verhuis of kan ik gewoon verhuizen en de domicilie's meeverhuizen gezien Ex vrouw niet op mijn mail reageert?

Afstand na de verhuis is 16km, normaliter zou de verhuis totaal geen obstakel mogen zijn voor de huidige omgangsregeling.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 20 okt 2021 14:08

Het is voldoende dat u de andere ouder hebt ingelicht van uw verhuisplannen. Toch indien de nieuwe omgeving geen al te grote wijzigingen veroorzaken mbt school en vrijetijdsbesteding. Vermits de domicilie van de kinderen reeds op uw huidige adres staat, kan u in principe de domicilie na verhuis ook op het nieuwe adres zetten. Voor de zekerheid neemt u een kopij mee van de officiële ouderschapsregeling mbt domicile v/d kinderen, zoals bijvoorbeeld notariële akte of vonnis.

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 okt 2021 22:39

Het is voldoende dat u de andere ouder hebt ingelicht van uw verhuisplannen. Toch indien de nieuwe omgeving geen al te grote wijzigingen veroorzaken mbt school en vrijetijdsbesteding. Vermits de domicilie van de kinderen reeds op uw huidige adres staat, kan u in principe de domicilie na verhuis ook op het nieuwe adres zetten. Voor de zekerheid neemt u een kopij mee van de officiële ouderschapsregeling mbt domicile v/d kinderen, zoals bijvoorbeeld notariële akte of vonnis.
Dus, het is perfect mogelijk om de kinderen mee te verhuizen omdat ze op mijn adres staan?

Stel, dat ex vrouw achterna mij dagvaard want ik ken ze al inmiddels volstaat de email die ik heb gestuurd die haar van alles op de hoogte heeft gebracht?

Valt dat ook onder het stilzwijgend goedkeuring dan? Gezien ze al meer dan 20 dagen niet heeft gereageerd op de mail.

Geoetjes

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 okt 2021 09:41

Waarom stuur je ook geen aangetekende brief met ontvangstbewijs? Dan is het 100 % officieel, en kan ze zeker niet van krommen haas gebaren. Anders zou ze nog kunnen aanhalen dat ze haar GSM verloren had en een nieuw mailadres had, of dat haar computer gehakt was, of dat ze dacht dat het spam was..

eylis
Berichten: 8836

#5 , 24 okt 2021 11:03

Goede tip van Mava. Doe dat inderdaad ook nog. U heeft alleszins voldoende bewijs dat u vooraf de andere ouder op de hoogte heeft gebracht van uw verhuisplannen en ze heeft niet gereageerd. In het geval ze dit nog voor de familierechter zou brengen om de co-ouderschapsregeling te late wijzigen heeft u het sterke argument dat ze niet reageerde op uw mededeling en u dat als stilzwijgende instemming interpreteert. Meer dan waarschijnlijk dat de rechter u daarin volgt.

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 okt 2021 11:48

Waarom stuur je ook geen aangetekende brief met ontvangstbewijs? Dan is het 100 % officieel, en kan ze zeker niet van krommen haas gebaren. Anders zou ze nog kunnen aanhalen dat ze haar GSM verloren had en een nieuw mailadres had, of dat haar computer gehakt was, of dat ze dacht dat het spam was..
Ik breng dit zeker in orde, dan zijn er geen argumenten meer van haar kant uit.

Alvast bedankt voor de adviezen.

Terug naar “Echtscheiding”