Verbrekingsvergoeding bij ongelijke inbreng die in het huwelijkscontract opgenomen is.

wernervr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verbrekingsvergoeding bij ongelijke inbreng die in het huwelijkscontract opgenomen is.

#1 , 20 okt 2021 19:21

Verbrekingsvergoeding bij ongelijke inbreng die in het huwelijkscontract opgenomen is.
Hoi, anderhalf jaar geleden is ons huwelijk gestrand en mijn ex heeft er een vechtscheiding van gemaakt omdat ik niet akkoord ging dat ze het volledige hoederecht wou.
We waren getrouwd met gemeenschap van goederen, maar in ons huwelijkscontract was een bepaalde som opgenomen die ik voor ons huwelijk in ons huis had gestoken. In de tijd had de notaris uitgelegd dat dit de gezondheidsindex zou volgen en als het ooit te een scheiden zou komen dan werd dit bedrag met 10% verhoogt een soort verbrekingsvergoeding (om mijn kosten te dekken, was volgens hem standaard zo), ik heb daar in de tijd ook niet bij stil gestaan dat dit niet in het contract stond omdat hij zei dat het standaard was (en ik vermoede dat je een notaris wel kunt geloven).
Echter nu sta ik op het punt dat ik moet kiezen mijn ex uitkopen (mijn ex zelf is niet geïnteresseerd) of ons huis verkopen. Ik had dus rekening gehouden met de stijging van de gezondheidsindex en daarboven die 10%. Maar omdat ik achteraf niet voor verassingen wil staan hebben ik aan mijn advocaat gevraagd of het waar is van die 10%. Zei zegt van niet.
Zijn er mensen die hiervan op de hoogte zijn of dit zelf mee gemaakt hebben, ik zou denken ik vraag het rechtstreeks aan de notaris maar in het verleden heeft mijn advocaat mij er al op gewezen dat ik de notaris niet mag contacteren omdat anders mijn ex belangenvermenging zou kunnen inroepen.
Graag had ik dus geweten
- Heeft mijn advocaat gelijk en komt er enkel de stijging van de gezondheidsindex bij (maar dit betekend dan wel dat de notaris tegen mij gelogen heeft, maar ja dat is woord tegen woord en er staat niks op papier).
- Of is dit standaard we zo en is mijn advocaat hiervan niet op de hoogte.


Hieronder vindt je de tekst vanuit ons huwelijkscontract.
Afbeelding

Alvast bedankt
Werner

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 20 okt 2021 21:03

Wat op papier staat telt. De rest kan je niet bewijzen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”