aanvraag verhoging alimentatie, wie is het gelukt?

Fabi
Topic Starter

aanvraag verhoging alimentatie, wie is het gelukt?

#1 , 26 nov 2009 11:40

Ik krijg voor een zoon van 14, 25 euro per maand(ex heeft uitkering van 1100€) , hij en zijn vrouw werken in 't zwart!
Nu gaan zij naar de domenicaanse vertelde mijn zoon, maar hij mag niet mee, eerder gingen ze naar mexico en mocht hij ook niet mee.
Ik had vroeger medelijden en vroeg enkel 25 euro en medische kosten. Maar dit vind ik erover, hij kocht dit jaar zelfs een nieuwe wagen, zijn ouders tekenden borg mee!
Maar zelfs nog geen paar schoenen voor zijn zoon. Nu vraag ik via een advocaat verhoging , ik vraag 100 euro per maand en de helft voor med kosten (beugel). Mijn advocaat zegt dat dit zal lukken, zelfs vanaf nu met terugwerkende kracht,het komt in maart voor!
Ik heb mijn twijfels, geloof er niet echt in, wie heeft ervaring?
Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 26 nov 2009 19:36

Hoe werd de hoegrootheid van de alimentatie initÎeel vastgelegd? In onderling overleg (EOT) of in een vonnis door de rechter bepaald?
Je kon toch voorzien dat dit bedrag op termijn niet zou volstaan?

Er zit een kans in dat je een verhoging kan bekomen als dit goed geargumenteerd wordt. De kans dat dit met terugwerkende kracht zal werkend is volgens mij zeer klein tot onbestaand.
De 'onofficiële' inkomsten alsook de levensstijl van tegenpartij is, uit ervaring puttende, geen goede argumentatie !

Fabi
Topic Starter

#3 , 27 nov 2009 11:37

Hallo, ja door eot bepaald, maar zoonlief kan daar enkel zijn kaart van z'n gsm mee opladen, ik verneem toch hier en daar dat als de procedure in gang is dat het met terugwerkende kracht is, de beugel, logopedie ea kosten betaald hij ook niet, ik denk dat de rechter toch wel zal inzien dat je met 25 euro geen kloeke jongen kweekt!
Ik wil hem niet pluimen, maar 100 euro als vaste kost zonder bijkolmende kosten is niet veel gevraagd denk ik!
Vroeger had ik medelijden en hij zei zelf als ik werk vind verhogen we dit wel, het zal een beetje van de rechter afhangen denk ik!
Maar toch, als er iemand ervaring mee heeft, laat gerust een berichtje!
Bedankt

Reclame

dieke

#4 , 27 nov 2009 11:54

De 'onofficiële' inkomsten alsook de levensstijl van tegenpartij is, uit ervaring puttende, geen goede argumentatie !
Dat ligt er maar aan of je die onofficiële inkomsten kan bewijzen of niet. En zo moeilijk hoeft dat niet te zijn: orderboekje waarin uren worden bijgehouden en als je daar geen toegang toe hebt: gewoon hem laten betrappen tijdens de uitvoering van dat zwartwerk he.

Terug naar “Echtscheiding”