auto

belnor
Topic Starter

auto

#1 , 21 nov 2009 15:02

momenteel ben ik nog niet wettelijk gescheiden van mijn vrouw maar mijn adres staat al wel bij mijn vriendin.
nu vraagt mijn (ex)vrouw om de auto te mogen lenen om spullen te verhuizen.
mijn vraag is als ze deze nu achterhoud wat dan , staat wel op mijn naam ingeschreven , verzekerd en plaat ook.
ze weigert borg te geven of papier te tekenen en aangezien auto het enige was wat ik heb meegenomen begrijpt u mijn zorg.
jeg elsker norge

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 21 nov 2009 17:11

beste belnor,

waar hou jij je nog mee bezig?
Het is jouw probleem niet meer dat zij moet verhuizen.
Er zijn genoeg firma's die verhuiswagens verhuren, dus er zijn genoeg oplosiingen voor haar probleem(ke).

scheiden doe je ook in je hoofd hé! :wink:

doei

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 nov 2009 17:17

Het feit dat de wagen op uw naam staat - nummerplaat en verzekering wil NIETS zeggen. Dat zijn geen eigendomstitels.
Inschrijving spreekt over titularis niet over eigenaar.
wie de wagen heeft betaald is eigenaar.
Dan hangt het nog af met welk contract u gehuwd bent - als het gemeenschap is of betaald van gemene rekening is het ook haar eigendom en mag zij daar evengoed van gebruik maken.
Als er dan weer al afspraken in authentieke akte staan bij notaris is het weer anders.
Als het voertuig echter uw eigendom is en u laat het gebruiken door iemand anders (ongeacht wie) EN deze persoon brengt de wagen niet terug is het nog geen strafbaar feit maar wel een contractuele overeenkomst die niet voldaan is. Betwistingen in eerste instantie bij burgerlijke rechtbank en NIET bij politie wegens geen strafbaar feit.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”