Wij gaan scheiden?

philippe26
Topic Starter

Wij gaan scheiden?

#1 , 15 nov 2009 16:16

Na lang nagedacht te hebben. Zijn we tot de conclusie gekomen dat we gaan scheiden. Nu voorlopig woon ik bij mijn ouders en zij in het huis. Samen met de kinderen. Maar we hebben alle leningen die we hebben, van mijn rekening laten afgaan. Met als gevolg dat ik deze maand op de kap van mijn ouders leef. Om de kosten zo snel mogelijk te laten verdwijnen wil ik het huis zo snel mogelijk verkocht hebben. Ze wil nog niet zo snel weten van verkoop maar ik betaal wel de rekeningen. in totaal bijna mijn volledig maandloon. Wat kan ik doen om zo snel mogelijk te verkopen of de kosten te laten delen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 15 nov 2009 18:01

Ofwel komt u overeen en gaat u uit elkaar in onderlinge overeenstemming: in dat geval moet alles, maar dan ook alles door u twee contractueel geregeld worden.

Eens de beslissing genomen is het geen goed idee lang te wachten met scheiden. De andere partij krijgt tijd om zich te informeren en 'eventueel moeilijk te gaan doen' (waarmee ik niet zeg dat dat bij u het geval zal zijn). Zij zal aan u slechts een bezettingsvergoeding verschuldigd zijn vanaf de dag dat de echtscheiding wordt ingeleid; zolang dat niet gebeurd is leeft u op vermogensrechtelijk vlak nog in solidariteit. het is dus in uw belang dat u haar daarop wijst. misschien draait ze dan wel bij. ze moet ook begrijpen dat ze daar niet gratis kan wonen en u dan ook nog eens laat opdraaien voor alles.

anderzijds, als de situatie precair is, kan u ook naar de vrederechter om voorlopige maatregelen te vragen (die neemt enkel beslissingen die voorlopig zijn, geen enkele defnitieve beslissing).

Bent u er al uit of u in onderlinge toestemming zal scheiden, of ziet u enkel de mogelijkheid zelf het initiatief te nemen?

philippe26
Topic Starter

#3 , 15 nov 2009 19:23

het zal met onderlinge toestemming zijn. Maar wat nog niet wil zeggen dat we volledig akkoord zijn over alles. Ik ga van de week een afspraak maken bij de notaris zodanig dat we al iets geregeld hebben op het gebied van financien. Het huis en de vervoermiddelen en kinderen.

Reclame

hendrik1

#5 , 17 nov 2009 11:08

hoi,

let goed op wat je ondertekent bij de notaris (laat desnoods nalezen door goede advo). Opgelet voor woordjes als "onderling overleg" (hebben géén waarde) en let goed op met de paragraaf "extra kosten" .(vraag een duideijke opsomming of schrap die en verhoog de alimentatie, dat vermijdt véél problemen later)

succes

Terug naar “Echtscheiding”