Hallo iedereen,eerst een korte schets over mijn probleem,
Ik ben 14 jaar gescheiden en heb een dochter, nu 17 jaar uit dat huwelijk. Mijn dochter is bij mij gebleven tot haar 12 de verjaardag, en heeft dan beslist om te gaan wonen bij haar vader omdat ze meer vrijheid had en meer krijgt zegt ze.
Ik betaal maandelijks 150 euro aan alimentatie voor mijn dochter. Helaas komt ze nooit meer af, enkel als ze geld krijgt.
Ze wil nu ineens naar de Orthodontist, omdat er een tand uit de haak staat. Ik heb navraag gedaan bij de tandarts en die vind het niet noodzakelijk het kan gemakkelijk later gedaan worden.
Mijn dochter vraagt mij nu de helft te betalen, " voor haar verjaardag" zegt ze.
Een paar weken nadien krijg ik een sms van haar vader waarin letterlijk staat; Jille wil een beugel, wil je de helft betalen? Ik stuur je de rekening.
In het vonnis staat dat hij idd mij de helft van de buitengewone medische kosten kan vragen, inzoverre deze gemaakt zijn na gemeen overleg.Er staat wel niet expliciet Orthodontie in.Wat is de zin van gemeen overleg?
Graag had ik reactie over ik dit al of niet moet betalen naar wat het vonnis mij verteld.En of ik al of niet een poot heb om op te staan, dat mijn dochter dit zomaar allemaal eist. Wat zij wil zijn naar mij mening esthetisch, wal zal het volgent jaar zijn een grote cup of een lipposuctie.....Zijn er nog mensen in dezelfde situatie als ik....