Hoe mijn erfenis beschermen?

JANPIETER
Topic Starter

Hoe mijn erfenis beschermen?

#1 , 03 nov 2009 17:19

Mijn huwelijk loopt voor de moment nog "goed"
Maar ik weet niet voor hoelang nog...
Als man zal ik het sowieso maar weten als het te laat is *g*
Weet er iemand hoe de erfenissen van mijn ouders kunnen beschermd worden? Als appeltje voor de dorst (na een eventuele scheiding")
Moet ik thuis opbiechten hoe hoog ze is?
Moet ik de gekende banrekeningen gebruiken?
Mag ik een spaarboekjek openen op mijn naam in een vreemde bank?
Of moet ik alles in cash vragen aan de notaris en verstoppen of in een kluis bewaren.
of heeft mijn vrouw recht om alles te weten van de notaris en eventueel uigtaven te plannen
PS ik ben nogal spaarzaam, zij niet :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 nov 2009 17:45

1.Weet er iemand hoe de erfenissen van mijn ouders kunnen beschermd worden? Als appeltje voor de dorst (na een eventuele scheiding")

Wat u erft van uw ouders blijft uw persoonlijke eigendom. Uiteraard die tegoeden op rekening op jouw naam plaatsen zodat ze identificeerbaar blijven.

2.Moet ik thuis opbiechten hoe hoog ze is?

U mag maar moet niet.

3. Moet ik de gekende banrekeningen gebruiken?

Neen. U opent zoveel rekeningen als u zelf wil.

4. Mag ik een spaarboekjek openen op mijn naam in een vreemde bank?

Uiteraard. Iedereen mag dat.

5. Of moet ik alles in cash vragen aan de notaris en verstoppen of in een kluis bewaren.

Dat is geen goed idee.

6. Of heeft mijn vrouw recht om alles te weten van de notaris en eventueel uitgaven te plannen.

U bent juridisch niet verplicht aan uw echtgenote mee te delen hoeveel u heeft geerfd. Uw echtgenote heeft geen enkel recht om uitgaven te plannen met uw persoonlijke financiële tegoeden, tenzij met uw toestemming uiteraard.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”