Bewijs Feitelijke Scheiding

Peter-g-a
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bewijs Feitelijke Scheiding

#1 , 29 mar 2021 13:29

Mijn vrouw, 62 jaar, geen inkomsten, praktisch geen pensioenrechten is bij familie gaan inwonen met bedoeling van echtscheiding.
Ik ben 66 jaar en heb gezinspensioen €1440.
Feitelijke scheiding is voor mij nadelig wegens 50/50 regeling van pensioen, wettelijke scheiding is financieel voor mij enige optie (huishuur €750)
Zij wil eerst alle kleding, beddengoed, persoonlijke spullen weghalen, meubelen/toestellen door haar aangekocht voorlopig nog niet.
Wordt feitelijke scheiding bewezen door aanwezigheid van:
- Kleding, beddengoed ?
- Bed, kleerkast, slaapkamermeubelen ?
- Domiciliëring ?

Wordt bij berekening alimentatie/pensioen rekening gehouden met haar mogelijkheid van nog 3 jaar inkomen op te bouwen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 29 mar 2021 13:31

En waar is uw echtgenote nu ingeschreven?

Peter-g-a
Topic Starter

#3 , 30 mar 2021 02:34

@Franciscus: Zij is nog steeds op het echtelijk adres gedomicilieerd.

@Marcus Aurelius: Zij krijgt vanaf 65j toch echtscheidingspensioen? Dan hebben we beide alleenstaandenpensioen. Het is geenszins mijn bedoeling dat zij zonder inkomen komt te staan, ik had haar dan ook voorgesteld om met de echtscheiding nog 3 jaar te wachten en ondertussen werk te zoeken.

Reclame

iota

#4 , 30 mar 2021 14:08

3 jaar wachten met de echtscheiding en ondertussen werk zoeken? Op haar 62ste, terwijl ze nauwelijks of geen geen beroepservaring heeft?
Probeer de zaken niet enkel vanuit uw eigen perspectief te bekijken. Dat zet doorgaans geen zoden aan de dijk als men echt tot een oplossing wil komen.

Franciscus

#5 , 30 mar 2021 14:23

Kan vermoedelijk via VDAB wel aan werk of aan cursussen beginnen.

Peter-g-a
Topic Starter

#6 , 30 mar 2021 14:38

@ iota:
Met alle respect, ik wou geen echtscheiding in de eerste plaats, zij had een eigen kamer en tussendoor was de verstandhouding prima. Enkel bij stress, zoals door het coronanieuws, was er geen communicatie mogelijk.
Ik dacht dus dat het een burn-out betrof... En dan plots, blijkbaar in een opwelling vertrok zij.
Probleem is de familie waar zij nu verblijft, die was altijd tegen ons huwelijk gekant. (dit jaar zijn we 39 jaar gehuwd)

Terug naar “Echtscheiding”