Beste,
Ik heb een vraag over de kinderen ten laste bij een scheiding, ik zal eerst de situatie uitleggen. Mijn ex-man en mezelf zijn sinds einde december wettelijk gescheiden. De kwestie van kinderbijslag en kinderen ten laste moeten nog voorkomen. We hebben 4 kinderen samen, ze zijn alle 4 ten laste bij mijn ex-man. We hebben ook een huis samen, de bedoeling is dat hij mijn deel waar ik recht op heb terugbetaald, we moeten daarvoor nog een notaris inschakelen. Onze oudste zoon Dylan woont bij mij en ga om de 2 week 1 weekend bij de papa, onze oudste dochter woont voltijds bij de papa, de 2 jongste komen 1 week bij mij en dan 1 week bij de papa enzovoort. Het leek mij het beste om mijn zoon en 1 van de jongste bij mij ten laste in te schrijven, en onze oudste dochter en de 2de jongste bij de papa in te schrijven. Zijn voorstel is om de 4 kinderen bij hem tenlaste te houden en dat hij mij 245 € maandelijkse terugbetaald (490 € waarde van fiscaal voordeel voor 4 kinderen op deze moment). ik weet niet goed ok ik deze voorstel mag vertrouwen. Wat zijn de voordelen en nadelen voor mij? Kan ik daar niet op belast worden? Heeft het geen invloed op de berekening van mijn belastingen?
Kunnen jullie mij helpen a.u.b.
Alvast bedankt
Valérie Van Der Perre