Rechtzaak onbevoegd zegt rechter

Sandro87
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Rechtzaak onbevoegd zegt rechter

#1 , 22 jan 2021 11:57

Hoi

Ik ben al dik jaar in rechtzaak tegen mijn ex verband ons dochter liyana dat ze verhuist is naar nederland afkomstige van belgie. Rechter heeft vonis uit gesproken dat die niet bevoegd is wnr ik wel co ouderschap heb voor ons dochter en heb ik het recht om te kunnen weiger voor verhuis naar buiten land steeds zegt rechter dat die nie bevoegd is wnr ik niet wist eerst 2 a 3 maanden dat ex verhuist is naar nl .
Nu weet nie wat moet doen wnr rechter steeds zegt dat geen klacht heb ingediend wnr wel zo is . Zal nut zijn om in beroep te gaan of nie rechtzaak te starten in nederland maar als in nl start heeft ik haar wel toesteming voor verhuis naar nederland .
En wa zal mij dat al kosten en zal ik jans maken om te winnen ?

Hoop genoeg info is meer wil weten vraag maar dank u

Vriendelijke groeten sandro

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2021 15:32

U geeft wel heel weinig concrete informatie zodat het moeilijk is een advies te geven en we moeten afgaan op vermoedens.
Ik vermoed dat de rechter van oordeel is dat de bevoegde rechtbank deze is van de gewone verblijfplaats van het kind (art. 8.1 Brussel IIbis-Verordening).
Wat de gewone verblijfplaats is van uw dochter hangt af van de feitelijke omstandigheden. Ik heb niet de indruk dat de vader haar 'ontvoerd' heeft. Dat u niet zou ingestemd hebben met haar verhuis of dat u dit pas 2 à 3 maanden later te weten bent gekomen lijken mij geen omstandigheden te zijn die beletten dat de gewone verblijfplaats van uw dochter in Nederland is, en dat dus de Nederlandse rechter bevoegd is.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”