Brief advocaat stilzwijgen

Bloem2000
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Brief advocaat stilzwijgen

#1 , 13 jan 2021 15:37

Ik heb deze week een brief gekregen van advocaat van ex in verband met alimentatie voor kind.
Echter wil ik zelf niet vechten via advocaten en heb ik geprobeerd hem aan te spreken via bericht met voorstel om onderling overeen te komen. Echter krijg ik geen reactie.
In de brief van advocaat staat dat ik binnen de week moet reageren of dat het naar de rechtbank gaat.
Echter ben ik gewillig geweest onderling voorstel te doen naar ex persoonlijk.
In de brief van advocaat stonden veel eisen en grotere bedragen (wat volgens mij onmogelijk te verkrijgen is gezien ik alleenstaande ben).
Ik heb besloten niet te reageren op deze brief en af te wachten advocaat te nemen.
Ik heb geen zin in deze negativiteit ex mee te gaan.
Alsook financieel kan ik de kosten van advocaat niet aan. Ik weet dat er pro-deo advocaten zijn maar ik zou liever onderling tot iets komen maar hij wil onderste uit de kan blijkbaar.
Kort en bondig heb ik totaal geen energie en geld om te bekvechten met advocaten.
Wat zijn de mogelijkheden en gevolgen bij stilzwijgen op de brief van mij kant?

Dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 14 jan 2021 01:48

Stilzwijgen van uw kant zal hoogstwaarschijnlijk de zaken erger maken .
Die advocaat zal zijn/haar kans zien om u hard aan te pakken .
Eenmaal er een advocaat op de zaak zit , heeft het niet veel zin om nog onderling overleg te willen , hoezeer u dat ook zou willen .
Juist door zelf een advocaat te nemen , kunt u al veel negatieve energie vermijden .
Want wat u wil opgelost krijgen ( in onderling overleg ) zal een advocaat in uw plaats doen .
En als er teveel eisen en te grote bedragen geeist worden , dan zult U dit NIET tegenhouden , maar een advocaat ( van uw kant ) wel .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Bloem2000
Topic Starter

#3 , 14 jan 2021 07:08

In brief advocaat staat dat ik maar 1 week de tijd heb om te reageren of er wordt een procedure opgestart. Dat is bijzonder weinig en aan het haar getrokken. Dit kan toch zomaar niet?
Dat is druk zetten van advocaat en ik hecht er geen geloof aan dat dit zomaar kan. Ik moet ook de tijd krijgen advocaat te zoeken en pro deo na te gaan toch!??
Plus op internet lees ik dat het wel mogelijk is om brief advocaat te negeren zodat de andere partij toch nog geneigd is onderling overeen te komen omdat hij anders kosten advocaat draagt en zelf alles in gang moet zetten rechtbank. Wat denken jullie over deze zaken?

Reclame

freelance

#4 , 15 jan 2021 02:05

In brief advocaat staat dat ik maar 1 week de tijd heb om te reageren of er wordt een procedure opgestart. Dat is bijzonder weinig en aan het haar getrokken. Dit kan toch zomaar niet?
Dat is druk zetten van advocaat en ik hecht er geen geloof aan dat dit zomaar kan
Dat is inderdaad druk zetten , en zoiets is gebruikelijk door een advocaat .
Daarom ook dat ik u aanraad om zelf een advocaat aan te stellen , omdat DIE dan de druk opvangt ( en daar wel weg mee weet ) .
Het zal in praktijk wellicht langer duren , vooraleer een procedure opgestart wordt , en tegen dat partijen moeten voorkomen zijn er weeral een paar weken voorbij . Het is namelijk niet de advocaat die bepaald WANNEER een zaak voorkomt , maar de rechter .
Plus op internet lees ik dat het wel mogelijk is om brief advocaat te negeren zodat de andere partij toch nog geneigd is onderling overeen te komen omdat hij anders kosten advocaat draagt en zelf alles in gang moet zetten rechtbank.
Geloof niet zomaar wat op internet staat , zeker niet omdat ieder geval anders is .
Het IS mogelijk dat een advocaat alleen ingespannen wordt als dreigement , en tegenpartij uiteindelijk eieren voor zijn geld kiest . ( hangt ook af van zijn financiele draagkracht , die u toch ook kunt inschatten ? )
Maar het is ook mogelijk van niet . En wat dan ?

Door een advocaat te consulteren bent u ook niet verplicht om die advocaat te laten pleiten ( als het zover mocht komen ) .
Maar die advocaat zal u tenminste kunnen vertellen of de eisen van tegenpartij overdreven zijn of niet , en wat uw mogelijkheden zijn .
Als het over grotere bedragen gaat ( die tegenpartij vraagt ) , dan bekijkt uzelf of u het de moeite waard vind om die advocaat voluit te laten gaan , en wat u dat gaat kosten .
Eenmaal u dit weet ( uw mogelijkheden ) , zal uw gemoedsrust er wel bij varen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Bloem2000
Topic Starter

#5 , 15 jan 2021 09:49

Heel erg bedankt voor uw reacties, freelance! Ik kan er heel wat mee. Ik heb beslist raad te vragen aan advocaat en een tegeneis op te laten stellen. Want wat mijn ex vraagt qua geld kan ik nooit verwezenlijken. Maar ook dat zal bluf zijn van de advocaat voel ik!

Terug naar “Echtscheiding”