Rechtszaak familierechtbank

Mama van 6
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Rechtszaak familierechtbank

#1 , 13 jan 2021 11:29

Hoi,

Mijn man is door zijn ex voor de rechtbank geduwd, omwille dat ze beweerd dat er verwaarlozing zou zijn bij ons over de gezamenlijke kinderen van hem en haar. Dit is uiteraard niet het geval. Mijn man heeft 5 kinderen met haar, de 2 jongste ( 12 en 14 jaar ) daarvan wonen sinds vorig jaar bij haar, aangezien de kinderen dit zelf wilde. ( de 2 kinderen hebben hier nu enorm veel spijt van ). Alles is vorig jaar netjes gebeurd en betaald door ons bij de rechtbank om de akte te laten aanpassen.
De overige 3 kinderen ( 16, 17 en 19 jaar ) wonen bij ons. Het kind van 19 jaar kunnen ze niks meer aan doen. De andere 2 eist ze dus op.
Kinderen moeten gaan praten op 20/01. Ikzelf heb ook 3 kinderen uit een vorig huwelijk en 3 gezamenlijke kindjes met mijn man nu. Nu kregen we maandag morgens al een politioneel onderzoek van 2 inspecteurs. Dit verliep heel vlot en hebben op alles netjes geantwoord en een rondleiding in huis gegeven. Nu stelde mij ook de 2 inspecteurs de vragen hoeveel ik verdien, hoeveel kinderbijslag ik kreeg van de kinderen van bij mijn ex man, hoeveel alimentatie ik kreeg en hoeveel ik van kinderbijslag kreeg voor de gezamenlijke 3. Alsook waar mijn kinderen naar school gingen. Nu was echter mijn vraag kan dit zomaar dat ik hier ook in bij betrokken wordt? Want dit gaat toch tenslotte over mijn man en zijn ex en de gezamenlijke kinderen.

Kan er me iemand raad geven?

Dank je wel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 13 jan 2021 15:16

U had eigenlijk vriendelijk doch beslist kunnen antwoorden dat informatie mbt uw inkomsten en gegevens over uw eigen kinderen wettelijk niet relevant zijn in het onderzoek mbt de kinderen van uw man. Althans zeker toch niet die specifieke vragen die ze stelden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”