overspel

isabella
Topic Starter

overspel

#1 , 12 jul 2006 22:38

Mijn man pleegt overspel,daar ben ik zeker van.'t Is ook niet de eerste keer en ik heb er nu genoeg van.We baten samen een zelfstandige zaak uit.Waar moet ik voor zorgen indien ik een echtscheidingsprocedure zou inzetten?Moet ik zijn overspel laten konstateren door een deurwaarder,moet ik kopie's maken en dergelijke.Ik weet totaal niet hoe of wat.'k Zit echt met de handen in het haar......

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 12 jul 2006 23:07

Hier voor kan je het beste eerst naar een raadsman/vrouw gaan.
Deze kan je dan juist vertellen wat je moet doen en hoe het dan verder moet met jullie zelfstandige zaak.
Hij/Zijj zal je dan ook helpen met de deurwaarder en zo verder.

Borniet

#3 , 13 jul 2006 07:43

Zorg eerst en vooral dat je zoveel mogelijk tastbare en liefst onbetwistbare bewijzen hebt van zijn overspel. Daarmee stap je naar je raadsheer, en dan kan je eventueel je man nog officeel laten betrappen door een deurwaarder (wat niet altijd even simpel is!).
Je kan meer info vinden over overspel en betrapping op http://vechtscheiding.beheydt.be/overspel.php
En voor andere info over je echtscheiding: www.v-echtscheiding.be waar je ook steun en info kan vinden in het forum.
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

isabella
Topic Starter

#4 , 13 jul 2006 08:54

"Tastbare bewijzen",behoren daar ook de door hem verstuurde sms-jes bij?Sms-jes die duidelijk wijzen op een afspraak bedoel ik dan.

Borniet

#5 , 13 jul 2006 09:06

Dat hangt een beetje van de rechter af, sommigen oordelen dat bijvoorbeeld emails en chatlogs een bewijs van ontrouw (of een relatie met beledigend karakter) kunnen zijn, en dus ook smsjes, andere zijn niet van die mening. Het is in elk geval al een heel erg goed begin.

3399AAaa

#6 , 13 jul 2006 19:39

indien je samen die zaak uitbaat - in welke vorm is dat dan? Ben je meewerkende echtgenote of ook zelfstandige? Hoe is het geregeld indien een echtscheiding zal aangevraagd worden?

Zorg ook voor voldoenden bewijzen, rechten enz om jezelf financieel veilig te stellen.

Ik heb dit ooit ook meegemaakt en op zulke momenten durf je nogal eens de zakelijke kant uit het oog verliezen. Met alle gevolgen vandien. Ik ben helemaal vanaf nul terug moeten beginnen omdat ik erop vertrouwde dat mijn ex dat allemaal wel eerlijk uit elkaar zou doen. Natuurlijk: niets was minder waar!

Daarom is het echt wel belangrijk dat je eerst naar een advocaat stapt vooraleer te laten betrappen of duidelijk te maken dat je wil scheiden of dergelijks. Op dergelijke momenten het hoofd koel houden!!

Borniet

#7 , 13 jul 2006 20:24

Ja, dat is inderdaad zo... Heel goede tip. Niet het hoofd koel houden heeft mij persoonlijk ook enorm veel geld gekost.

sperwer

#8 , 13 jul 2006 20:32

Borniet,

Jij zou toch moeten weten dat iedere raadsman/vrouw weet welke bewijzen er nodig zijn en bruikbaar zijn.

Laat Isabella dus eerst kontakt opnemen met een raadsman/vrouw.
Die kan zien welke bewijzen zij reeds heeft en haar veel beter verder helpen dan eender wie hier op het forum.

Isabella, ga vooralles eerst naar een raadsman/vrouw, deze kan je zeggen wat je juist moet doen. Er komt immers veel meer kijken bij een echtscheiding dan enkel uit elkaar gaan.

En je hebt natuurlijk meer te zeggen als je alles juist aanpakt, dan als je zelf eerst dingen doet die daarna tegen je kunnen gebruikt worden.

isabella
Topic Starter

#9 , 14 jul 2006 06:29

Ik ben zelfstandige,mijn man sinds kort ook.Ik weet dat ik het hoofd moet koelhouden,daarom dat ik zoveel mogelijk inlichtingen tracht in te winnen.

Borniet

#10 , 14 jul 2006 08:32

Borniet,

Jij zou toch moeten weten dat iedere raadsman/vrouw weet welke bewijzen er nodig zijn en bruikbaar zijn.
Opgelet Sperwer, dit is niet altijd zo, zo was mijn eerste raadsman er heilig van overtuigd dat emails niet konden getuigen van overspel of een "relatie met beledigend karakter". Deze zienswijze heeft mij de schuld opgeleverd (terwijl er toen geen sprake was van overspel, enkel van emails die fout geinterpreteerd werden!). Mijn volgend raadsman was daar gelukkig nuchterder in, en zei ook dat ik door die emails zonder meer hing, ook al was er toen nog niets aan de hand.
Laat Isabella dus eerst kontakt opnemen met een raadsman/vrouw.
Die kan zien welke bewijzen zij reeds heeft en haar veel beter verder helpen dan eender wie hier op het forum.
Vandaar dus dat mijn raad aan Isabella inderdaad ook is (net zoals de uwe): praat met een advocaat, hoe sneller hoe beter. Maar ondertussen kan je best ALLES wat je hebt bijhouden.
Ook dat is uit ervaring: ik ben een tijd gepest en bedreigd, vooral via sms. Mijn eerste raadsman zei toen dat dat niets te betekenen had voor het gerecht. Mijn tweede raadsman zei duidelijk dat die smsjes wel bewijskracht hebben, en dat het dus grote zonde was dat ik die verwijderd had.

Terug naar “Echtscheiding”