Ex partner weigert medewerking verkoop eigendom

Croam
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ex partner weigert medewerking verkoop eigendom

#1 , 22 okt 2020 10:06

In 2017 kochten wij samen een half afgewerkte woning.
Sinds mei zijn we uit elkaar.
Mijn ex woont nog in het huis ik woon met mijn 2 kinderen (die hij van de rechtbank voorlopig niet mag zien) bij mijn ouders op 1 kamertje.
Zowel mijn ex als ik betalen maandelijk nog de helft van de lening af, ieders 721 euro.
Hij weigert mee te werken aan een verkoop van het huis en stelt absurde eisen.
Hij wil dat bij een verkoop ieders zijn inbreng terug krijgt (akkoord voor mij)

Daarnaast wil hij dat de winst niet verdeeld wordt maar op een geblokkeerde rekening voor de kinderen gaat. Ze zijn nog geen jaar oud en het zou gaan over ongeveer 25.000 euro.
Hiermee ga ik niet akkoord. De kinderen hebben niet met het huis te maken.
+ ik zou het geld goed kunnen gebruiken voor een nieuwe woonst. Hij heeft dit geld niet nodig.

Ik ben niet akkoord met zijn eisen maar ik heb het gevoel met mijn rug tegen de muur te staan.
Zijn motivatie zijn niet de kinderen maar wel mij het leven moeilijk maken.
Hij betaald 721 euro per maand af en woont alleen in een huis met 5 slaapkamers.
Ik betaal 721 euro de maand af en woon op 1 kamer met mijn kinderen. Want zolang de lening loopt kan ik niets huren of kopen.

Wat kan ik doen?
Opnieuw de rechtbank bij elkaar roepen kost weer massa's geld en tijd en intussen wonen wij op 20m2.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 okt 2020 15:14

Hoe zijn de eigendomsrechten verdeeld? 100% volle eigendom van jullie beiden? Dan moet volgens mij elk 50% krijgen na verkoop van de woning. En ik zie eerlijk gezegd niet in wat hij te zeggen heeft over de sommen die na verkoop op uw rekening zullen gestort worden?

Misschien kan de notaris klaarheid bieden?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”