Lasterlijke meldingen

fisco
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Lasterlijke meldingen

#1 , 07 sep 2020 17:41

Beste

Mijn ex partner maakt er een sport van om lasterlijke meldingen te doen bij de politie van een problematische opvoedingssituatie. Ik heb daar nooit iets van vernomen, ik vermoed dat de wijkagent - die mij wel kent - wel inziet dat dit gewoon een strategie is.

Maar moet ik dit gewoon laten voorbijgaan? Of moet ik hier op reageren? En hoe?

Thanks,
Filip

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 07 sep 2020 18:40

u kan klacht indienen wegens lasterlijke aangifte en vermoedelijk ook belaging om de stroom aan aanklachten tegen u te doen stoppen (hopelijk)

best is eerst via advocaat een streng verwoorde brief te laten sturen naar de ex met de eis om er mee op te houden of er volgt een klacht wegens lasterlijke aangifte en belaging

pouly
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2020 19:33

Als u ex klacht neerlegt voor een problematische opvoedingssituatie is het toch maar normaal dat u daarin zal verhoord/gehoord worden. U bent dat echter niet, hoe weet u dan dat er klacht werd ingediend. Een klacht voor problematische opvoedingssituatie zal in principe ook niet terecht komen bij de wijkagent maar bij de interventieploegen of bij de cel jeugd en gezin - of hoe dat ook mag noemen bij uw plaatselijke politie.

Reclame

Drone

#4 , 07 sep 2020 19:57

Als u ex klacht neerlegt voor een problematische opvoedingssituatie is het toch maar normaal dat u daarin zal verhoord/gehoord worden. U bent dat echter niet, hoe weet u dan dat er klacht werd ingediend. Een klacht voor problematische opvoedingssituatie zal in principe ook niet terecht komen bij de wijkagent maar bij de interventieploegen of bij de cel jeugd en gezin - of hoe dat ook mag noemen bij uw plaatselijke politie.
probleem is dat zulke klachten meer misbruikt word en dat de lokale wijkagent er soms meer van op de hoogte is van de situatie dan een team dat X aantal steden verder zit.

wijkagent word dan al eens om info gevraagd voor men er verder mee gaat

Terug naar “Echtscheiding”