Vonnis aanpassen - bemiddelaar of zelf via familierechtbank

nathalie1981
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vonnis aanpassen - bemiddelaar of zelf via familierechtbank

#1 , 04 aug 2020 15:04

Beste,
Ik wil graag mijn vonnis te laten aanpassen door de rechtbank, nadat er wijzigingen zijn gekomen in het leven van mijn ex. Wij delen co-ouderschap (kind 1 woont officiëel bij mij en kind 2 officiëel bij mijn ex) en ten tijde van de echtscheiding werkte zij niet wegens ziekte. Omdat een kind in ongeveer dezelfde omstandigheden moet leven bij beide ouders, werd overeengekomen dat ik geen recht had op kindergeld. Echter is mijn ex sinds een tijdje opnieuw aan het werk. Hierdoor zou ik dus wel recht hebben op kinderbijslag aangezien 1 kind wettelijk bij mij woont. Een paar maanden geleden schreef ik een brief met het vonnis in copy naar de familierechtbank en kreeg van de griffie te horen dat mijn proces-verbaal (dit staat vermeld op het vonnis) van minnelijke schikking niet in aanmerking komt voor blijvende saisine. Ik dien een verzoekschrift neer te leggen. Nu is mijn vraag waar dien ik dit verzoekschrift in, hoe doe ik dat en kan dit zonder bemiddelaar of advocaat?
Alvast bedankt voor de informatie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2020 17:41

U kan als beide akkoord zijn via bemlddelaar gaan - beslissing wel beide ondertekenen.
Is tegen andere partij tegenstelbaar. U kan dit op eenvoudige wijze via rechtbank laten legaliseren. Of u kiest voor de bemiddelingskamer van de familierechtbank.
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... erechtbank

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”