Storend gedrag ex

Jjfrm
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Storend gedrag ex

#1 , 15 jul 2020 23:31

GELIEVE NIET STEEDS EEN ANDERE TOPIC TE OPENEN NAAR AANLEIDNG VAN EEN REEDS VROEGER GESTELDE VRAAG - jURECABE -moderator


Mijn kind was bij me voor een vakantie.
We hebben een vonnis, maar voor deze vakantie hadden we een onderlinge regeling.

Ik had mijn telefoon thuis vergeten, maar sinds het maar even was en ik niet bereikbaar hoef te zijn zag ik er geen kwaad in.(werk was op de hoogte).

Mijn ex belt mijn bejaarde ouder al schreeuwde en roepende dat ik altijd bereikbaar dient te zijn(?). Blijkbaar probeerde ex me al een dag te bereiken. Om geen reden buiten een check-up van hoe het was met kind.

Ex heeft ook mijn werkgever gebeld, en is naar de politie geweest. De welke me 6x hebben gebeld op 3minuten. Geen voicemail.
Ik begrijp dat ze bellen, maar nu komen hun af met "we konden je niet bereiken, zelfs na veel te bellen".

Ik begrijp enerzijds de bezorgdheid. Echter heeft dit heeft mij wel schade berokkend op mijn werk omdat ex een verhaal afstak dat het kind spoorloos was.

Ik wil ex duidelijk maken dat dit niet oké is. Mondeling al gedaan, veel discussie.

Een aangetekend schrijven?
Heb ik recht op een aangifte?

Ik besef dat het wat muggenziften is, maar toch.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jjfrm
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jul 2020 06:20

Ex wil me het nieuwe adres niet geven, dus waar mijn kind gedomicilieerd is. Ik zou er geen zaken mee hebben omdat ik er niet moet zijn.
Zou toch graag weten waar mijn kind woont !

Tot nu toe werd kind afgehaald aan school, nu gaan we waarschijnlijk met een opvang werken.

Kan ik hiervoor bij iemand terecht zonder dat ex het weet ? Wil de situatie niet te bont maken maar niet weten waar mijn kind verblijft is gewoon niet te doen.

Jjfrm
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jul 2020 02:34

.. niemand een antwoord ?

Reclame

Jjfrm
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jul 2020 02:35

.. niemand een antwoord ?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 20 jul 2020 09:18

Recht op een aangifte heeft iedereen.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 20 jul 2020 13:56

Ik ken geen enkele wet die bezit van GSM of vaste telefoon verplicht maakt.
Dus...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 20 jul 2020 14:49

U kan inderdaad samen beslissen om een vonnis of een arrest anders uit te voeren.
Maar zoals @Thomas Morus schrijft u bereikbaar zijn is niet 24/7 of onmiddellijk.

Heeft de politie u gebeld en hebben die iets op papier gezet als een proces -verbaal of als melding.
Niets belet u daarop te reageren bij politie als verklaring in een PV of als bijkomende melding.

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 24 jul 2020 23:22

Is er een vonnis van een rechtbank of een EOT via notaris?

Er blijkt dus een vonnis te zijn JurecaBE - moderator

Gezien er een vonnis is zal daar wel instaan dat partijen hun adres moeten bekend te maken aan andere partij en dus ook adres van kind.
Normaliter moet u met uw vonnis (afschrift ) bij uw gemeente de gegevens van adres kind kunnen krijgen.
Vermoedelijk is er gedeeld gezag co-ouderschap dat impliceert dat alle belangrijke beslissingen door beide ouders samen worden genomen.

Terug naar “Echtscheiding”